31 Disember 2009

2010

Hanya tinggal berapa jam sahaja lagi akan masuk ke tahun 2010 mengikut kalendar orang putih.
Seperti biasa kita dgn azam dan harapan bagi tahun baru.Aku juga mempunyai azam yang baru walaupun hampir setiap tahun tidak menjadi.
Cuma untuk tahun 2010 ini aku:
  • nak kurangkan dosa seberapa banyak yg boleh.Tahun 2009 banyak sgt dosa yg aku buat.aku berharap sgt agar tahun baru memberi peluang aku memperbaiki diri aku menjadi jahat kepada kurang jahat, baik menjadi lebih baik.sekurang2nya adalah sedikit perubahan dalam hidup aku.Aku kena ingat sebb umur meningkat dan kita pasti akan tua.
  • nak kurangkan perasaan sensitif aku.amat sukar rsnya sebb dah semulajadi dalam diri.apapun aku cuba juga sebb sensitif ini kadang2 melemahkan aku sendiri.
  • nak kurangkan berat badan aku yg semakin hari semakin berat.Bila dh berat nk bergerak pun susah, penyakit pun senang dpt dan body pun memg xcantik la.dpt kurang sikit pun jadilah asalkan ada perubahan.
  • harap di panjangkan umur dan dimurahkan rezeki. harap rezeki aku bertambah samada daripada perniagaan atau apa sahaja yang halal.bisnes ada tapi xmenjadi sampai ke hari ini.promosi mcm2 aku dh buat tapi rezeki belum ada lagi.

Selamat tinggal 2009, 2009 meninggalkan detik yang hitam dalam hidup aku.Semoga 2010 memberikan aku kekuatan dan ketabahan dalam mengharungi hidup yang ini.Hidup bebas tanpa dosa.Insyallah.Aku cuba berubah walaupun sedikit.

Jangan baca kerana menyakitkan

Geram dan benggang!Dah lama aku pegang jawatan tu bagi la kt orang lain.Aku dah bosan dgn jawatan tu, sampai nk termuntah dibuatnya.Aku tiap2 tahun mengharapkan agar aku disingkirkan dari jawatan tersebut tapi makcik sorang nie bagi jugak jawatan tu kt aku.Orang lain yang nak sangat jawatan tu dikekalkan akhirnya disingkirkan jugak.Masalah aku dah xda hati kt jawatan tu.Depa pun heran kenapa aku masih pegang jawatan tu.Dulu dia dah slow talk dgn aku yg dia xnak bagi lagi jawatan tu kt aku katanya dah ada pengganti.Tapi tahun depan aku dapat jugak jawatan tu.Aku bkn nk lawan tokey tapi aku dah xnak jawatan tu.Dah banyak kali aku mohon tapi ko tak tunai jugak.Aku mmg benggang teramat sangat cuma aku masih waras agar aku tak buat benda tak senonoh dekat kamu je.Apaun tahun depan aku mmg boikot habis habisan.Aku dah letih nk mengharapkan keajaiban.Pandailah aku nk buat sesuatu nanti.

29 Disember 2009

Iklan besarkan payu dara

Sekarang iklan terus terang dan xda segan silunya mengiklankan apa sahaja produk asalkan ianya laris.Kalau nak diikutkan iklan tu memang lucah tapi kenapa pihak penyiaran benarkan iklan mcm tu.Memg la secara logiknya kita semua dah matang tapi bagaimana golongan kanak2?Kalau tanya gol wanita pun perkara tu adalah sensitif bagi mereka.Nak besarkan payu dara untuk apa?Aku segan nk jawab sebab jawapannya pasti mengairahkan.
Dulu iklan rokok telah diharamkan sebb rokok mmg membahayakan kesihatan.Tapi iklan lucah pulak dah mula bersepah sekarang.Bukanlah lucah terang terangan tapi gambarannya cukup jelas menyentuh sensiviti gol masyarakat tertentu.Apapun kita tak ada hak kita pun xbanyak duit kita pun gol kecil kita pun mmg tak ada kuasa.Kita hanya mampu merintih dan kadang2 kita lebih mudah dipijak2.Ingatlah...

27 Disember 2009

Kelakar pengakuan artis

Ada artis tu buat pengakuan nak elak badi gambar bogel, yang kelakarnya pakaian penuh dengan lurah dendam.Buat pengakuan tapi duk tayang body mantap susah sikit orang nk serius kecuali pakaiannya sudah menutup aurat.

25 Disember 2009

Cara Membuat Flash

Korang sapa di sini pandai buat banner bergerak (flash banner).Sekarang aku cuba mempelajarinya tapi menemui jalan buntu.Banyak cara dah aku buat tapi untuk mengaplikasinya aku memg xreti.Kalau ada sesiapa yang pandai korang blhlah share dengan aku di sini.

23 Disember 2009

Seksinya iklan beras

Alahai nipisnya pakaian apabila melihat iklan beras.Aku tak nak la sebut nama iklan tersebut nanti aku kena ban.Cuma aku heran wanita jadi sasaran untuk tarikan pelanggan. Kononnya apabila makan nasi daripada beras tersebut boleh cantik macam body dia kot. Apa sahaja untuk tarikan tetapi alangkah manis jika menutup aurat.
Lu fikirlah sendiri.

17 Disember 2009

Tak Sabar Nak Tunggu

Pukul 6 ptg nie berlangsung bola sepak Akhir Sukan Sea antara negara kita menentang Vietnam.
Kalau sesiapa tak berminat blhlah pegi bersiar-siar hari ini.
Dua channel ada live tv2 dan tv3.
Jom support team Malaysia.
Malaysia Boleh!!!

14 Disember 2009

Tak tahan dibuatnya

Sebut sahaja sate pasti ada yang terliur, namun aku sabar jugak sebab aku dah pekena nasi kandar Seri Pelita.Memang sedap tak terkata.
Selepas menikmatinya aku lalu depan Serai Sate Kajang, tiba2 terliur nak makan sate.Aku ingat bukan sate Hj Samuri punya tapi keinginan untuk mencuba begitu ketara sekali.
Namun aku tabahkan hati aku guna ayat pengunci kalau aku makan sate nanti gigi aku lagi sakit.
Aku pun berlalu begitu sahaja.
Namun keinginan untuk mencuba pasti terasa.

11 Disember 2009

Malaysia menang, tapi sayang...

Malaysia menang tapi sayangnya tiada siaran langsung.Ini senario yang kerap kali berlaku di mana Malaysia bertanding di peringkat antarabangsa.
Malaysia menang menentang Thai 2 1 dalam perlawanan petang tadi dalam pertandingan sukan Sea di laos.Seterusnya Malaysia layak beraksi di peringkat separuh akhir.Apa yang nk aku luahkan di sini ialah tiada perlawanan secara langsung.Buat pertama kali Malaysia tidak membuat liputan secara langsung sukan Sea kali ini.Bunyinya hak penyiaran kali ini agak mahal iaitu 2juta ringgit kalau tak salah aku.
Tapi kenapa negara lain blh buat, cuba lihat di bawah ini negara yg membuat liputan langsung sukan Sea.
IOC Code Country TV Station
BRU Brunei Darusallam RTB
CAM Cambodia TV5 Cambodia and Apsara TV
INA Indonesia TVRI
LAO Laos LNTV, Lao Star Channel (Host Broadcasters)
MAS Malaysia
MYA Myanmar MRTV-4
PHI Philippines NBN, IBC
SIN Singapore Channel 5
THA Thailand NBT
VIE Vietnam VTV, VTC Digital
Malaysia sahaja yang tiada siaran langsung, blh dikatakan semua negara ada mengadakan siaran langsung.
Aku heran kenapa kita nie kerap sgt dgn hiburan, drama dan sebagainya.Aku tak nampak sukan itu mendapat liputan yang luas.Kita kerap kali mengeluh bila melihat aksi Malaysia.Kerap kalah apabila bertanding.Perlu diingat xkan nak tunggu menang baru nk ada siaran langsung.
Siaran tv di Malaysia punyalah banyak tapi xda pun ambil peduli dgn liputan sukan.Mujurlah ada berita sukan kalau tidak sukan kita tidak akan berkembang di mana2.Peranan media sgt penting sebenarnya dalam memberi liputan sepenuhnya tentang sukan di negara kita.
Cuma aku perhatikan siaran tv kerap tayang drama indon, drama indon blh dikatakan setiap channel ada.Pukul 2 ada pukul 3 ada pukul 6 ada, malam pun ada.Masing2 nk berlumba tayang drama indon.Bayangkan drama melayu pun ada watak bibik ala2 indon. Kemudian dunia artis, mcm2 pertandingan dibuat samada budak kecil, budak besar dan termasuklah orang asli.
Semua nk dibuat pertandingan, sbb ratingnya agak tinggi kot.Kemudian perihal kehidupan artis sampaikan artis pantang makan pun nk diceritakan melalui tv.
Aku bukan anti hiburan cuma aku nk keadilan,kadang2 aku tgk liputan sukan adakalanya ada tapi dah lewat malam, itupun siaran tertunda.Orang dah nk tido nk buat apa tayang sukan lagi.
Mujurlah ada astro itupun berbayar dapatlah Malaysia mengikuti perkembangan bolasepak terutamanya di luar negara.
Buka mata lihatlah apa perkembangan sukan di Malaysia.Aku kalau banyak duit aku nk buka khas untuk sukan di Malaysia sahaja.Apa jenis sukan dan sebolehnya dibuat secara langsung.
Harap berilah harapan yang tinggi untuk sukan di Malaysia.Tahun depan F1 Malaysia dan kalau begini liputan yang diberikan, usaha untuk mempromosikan dan perkembangan sukan di negara kita tidak kemana.

p/s:salah siapa

10 Disember 2009

Aku gay ke?

Aku terima sms daripada seseorang yang memang aku tak kenali.
dia:Aku Alex, ko?
aku:Aku lelaki, ko nak apa?
dia:Aku sunyi la, aku perlukan teman.
aku:ok, aku agent bio asli marilah join dengan aku.
dia:i tengah lan***
aku:woi gila ke, aku lelaki la, dah jangan gangu aku lagi.

kemudian dia call aku , aku angkat dengan suara yang garang, dia cakap hello2 terus aku letak.

dia:boleh tak aku nak isap ba**** u, sedap tau

Geram sungguh aku, agak aku la gay rasanya.Aku terus blok nombor dia.Padan muka dia.Fitrah manusia yang dijadikan berpasangan kepada nak cari sama jantina.

08 Disember 2009

Alahai aku kena bawak kereta besar ke?

Smlm aku beli pasu kat nursery.Murah pun tak jgak.Harganya rm5.50 langsung tak blh kurang, dia kata tak mcm kedai lain letak letak rm6.00 dapat kurang rm5.50.
Dah la tak dpt kurang kemudian mcm nak tak nak je layan.Aku mintak dia tlg carikan pasu yang seakan2 sama warna pun dia xnk tlg.Sombong la tu padahal aku dgn dia je kt situ.Apek tua la katakan.
Tiba kereta mercedes parking belakang aku.Tu dia cina apek tadi siap tlg bukakan pintu kereta lagi.Aku yang dtg dgn kancil buruk aku nie dia buat derk je.Dia pun melayan dgn baik cina yang bawak mercedes tadi.Aku dia biarkan begitu sahaja.
Geram pun ada cina apek tadi tlg carikan dia pasu tlg masukkan tanah lagi ke dalam pasu.Tlg carikan yang elok punya pasu.Aku nie langsung tidak dilayan.Nampak sgt berat sebelah.Mentang2 la pakai kancil ko layan aku mcm nk tak nak jer.Siap sound lagi nk pilih pasu biar elok2 nanti takut pecah.Nak je aku melenting kat situ.
Sebenarnya ada nursery yang lain aku pg sebelum nie.Layanan cukup baik.Aku datang je terus dia panggil aku tuan.Dia siap follow aku lg nk pg mana2.Dia siap masukkan pasu lagi dlm kereta kancil aku.Dia siap bagi murah lagi.Dia siap bagi cadangan lagi nak dpt hasil tanaman yg baik.
Cukuplah lepas nie aku xnk pegi nursery tu lagi.Dia pun apek tua jugak tapi layanan first class.

07 Disember 2009

Sidai benda kecik kat luar

Bising mak bapak aku bila jiran sebelah sidai suar dan baju kecik kt pagar kongsi rumah aku.
Aku nk cover mcmana bukan hak aku nk menegur.Jiran pun satu mentang2la anak2 depa balik jgnla duk sidai benda tu kat luar.Tak tau malu ke?
Aku yg jantan nie pun segan nk sidai kt luar dan aku jugak xpenah kuar pakai suar pendek.
Aku bukanlah alim sgt tapi malu aku memg bertempat.

p/s:perlu ke aku buat pagar tembok?

06 Disember 2009

Tulisan Siam

Korang perasan tak ada setengah produk yang dijual di Malaysia tertera dengan tulisan siam pada kotak atau bungkusan tersebut.Aku tak pandai tulisan siam tapi macam nk mengambarkan produk itu dipackkan di siam.
Antara biase yang aku tengok ialah pada kotak ubat gigi kemudian yang terbaru iaitu kotak chewing gum.Aku kadang2 main belasah jer tapi aku fikir balik dan soal halal dan haram aku keliru samada aku perlu pilih produk tersebut atau tidak.
Cuma aku harap syarikat tersebut jelaskan etika penjemaan ini dari segi kelulusannya.Korang bayangkan kalau makanan ada tulisan siam pasti korang pun curiga juga, betul tak.
Jadi hati2lah ye, kalau korang ada maklumat lanjut korang blh share di sini.

05 Disember 2009

Kalau, kalau sampai bila pun tiada perubahan

Kita nie suka sgt sebut perkataan kalau, kita nie bukan tau pun masa depan dan keadaan kita yang seterusnya, sebab manusia nie hanya mampu merancang.
Ini kes geram la nie, bila sesuatu tak menjadi duk mengeluh sebut kalau, kalau, kalau.Nasib baik tak jadi M Daud Kalau.
Cthnya beli hp, kalau tau hp tu cepat rosak mmg tak beli pun hp tu.Masalahnya kita mmg xtau pun hp tu mmg jenis cepat rosak, jadi bila dah rosak sabar jela nk buat mcmana.
Cth lagi bawak kereta tiba2 acident kemudian duk mengeluh kalau tau acident baik naik bas je td. Lagi satu asyik salahkan kita sebb kita yang membuat sebarang keputusan.Kadang2 sakit hati jugak kesalahan kita semua dia nampak tapi kesalahan dia tak ada sape berani pun yang tegur.Mmg melampau. Inilah masalahnya diri kita yang tak mau bersyukur dengan kurniaan tuhan.
Aku pun banyak bersabar sekarang, kerana kita harus beringat tuhan sentiasa menguji keimanan kita.

02 Disember 2009

Bank yang mesra pelanggan

Aku masuk sebuah bank yang ramai sangat orang aku tengok nombor sedikit ajer, lalu aku pun tekan nombor.
Nombor aku 1165 tapi sekarang baru 1160 dan ada 5 pelanggan lagi.Aku hairan yang balance lagi nie apa urusan mereka.
Rupa-rupanya kroni mereka yang masuk sekali.Boleh dikatakan lengkap satu keluarga.

Aku marah ke, tak la cuma aku xada tempat nak duduk.
Aku marah ke, xda la cuma aku nie mcm orang bersalah je asyik tgk apa yang aku buat.
Aku marah ke, ye aku marah sebab korang bising mcm pasar.

Aku harap pihak bank benarkan orang terlibat sahaja masuk dalam bank kecuali ada sebab yang kukuh baru dibenarkan masuk.Kalaulah bank ada sediakan minuman aku jangka depa duk bawak nasi duk berkelah dalam banklah jawabnya.

p/s:mungkin depa nak rasa exon yang nyaman dan dingin...

Umur muda tapi...

Alahai sayangnya badan umur muda tapi dah mula hisap rokok.
Apalah nikmat rokok tapi mereka yang dah terkena bunyinya amat sukar untuk memberhentikannya.
Yang menarik pelajar sekolah duk merokok sambil menyorok.Tak kira mana2 tempat asal dapat merokok.Janji puas dan nampak macho agaknya.
Terima kasih kerajaan yang tak bagi merokok di tempat awam cuma agak malang ada manusia yang selamba merokok di restoran2.
Alahai badan apakan daya nikmat merokok ada pada yang tua dan muda.
Sakit belakang kira, cuma tuhan nak uji aku kerana aku tidak merokok tapi penyakit juga ada, mungkin ada hikmahnya.

p/s:ada nampak tak perempuan yang pakai tudung merokok?

29 November 2009

Ucapan yang tak sanggup diucap

Mak ayah saya balik dulu ye...
Itulah ayat paling sukar diucap untuk balik dari kampung setelah lama berehat di kampung halaman.
Mak dan ayah yang tiada gantinya dengan orang lain.
Namun dalam keadaan terpaksa aku melangkah kaki untuk pulang semula ke tempat aku mencari makan.
Kesedapan makanan yang dimasak oleh emak cukup menyelerakan.

Akhirnya tangan dihulur memohon kemaafan, kesayuan mak dan ayah melihat aku meninggalkan kampung halaman.Dalam hati biarlah aku bermalam sekali lagi.
Insyaallah mak nanti saya datang lagi jenguk mak.

Aku kena nombor

Aku nk perbetulkan ayat di atas iaitu kereta aku kena nombor yang paling cantik.Tgk la kt atas.Sesetengah individu gila nombor, kalau x kenapa sanggup tempah nombor cantik pd kereta mereka.
Setengah orang gila nombor kalau x kenapa ada nombor hp vip dijual di kedai hp padahal harga rm8.80 tlh menjadi rm30.00.
Setengah orang gila dgn nombor 8 kononnya membawa ong.Padahal amik no apapun kehidupannya masih sama.Ikut firasat orang cina agaknya.
Aku jgk kadang2 gila nombor.Tapi no hp jela mampu.
p/s:kamu berani beli nombor ekor yang terang2an haram??dgrlah lagu Dato M Daud Kilau dengan tajuknya gila judi.

26 November 2009

Aku faham esok nak raya

Aku faham esok nk raya cuma aku harap tlglah perlahankan lagu lagu raya tu.
Ini yang ko pasang kuat2 tempat parking nk buat apa.Aku pun ada jugak lagu raya
xdala sanggup pasang kuat mcm tu.
Aku pun nk raya jugak tapi xla emosional macam tu.Anak muda la katakan makin ditegur makin dilawan dan kalau lawan confirm aku kalah punya.
Dah la panas aku dah la xdpt parking tp yg ko tu pasang radio kuat nk buat apa, kalau ko kuar kasi aku parking pun xpa jugak.
Okla malas nk marah 2 esok dah raya korban, dan kena banyak berkorban.
Cuma pernah ke kamu terfikir yang kamu dah banyak berkorban untuk ibu bapa kamu.
Apapun Selamat Hari Raya Korban.

p/s:ada ke org buat iklan hari raya korban???

Alahai 20 sen

Dengar dan faham ye.
Aku pegi pasaraya semalam kemudian nk guna troli tapi nak amik troli kena amik token dulu.
Token tu dlm bentuk syiling 20 sen dan harga token tu rm1.Tak macam Tesco dan Giant di mana ada kuli yang pegi cari troli tersebut.
Selepas membeli belah aku nk letak balik troli tersebut.Tiba2 ada amoi nk troli aku dan bayar 20 sen kt aku.Aku kata bayar rm1.00 kt aku sebb mmg harga token rm1.00.Dia pening dan confius langsung tak jadi amik troli.Aku tak faham atau dia tak faham.
1.Kenapa kamu tak faham bayar jerla rm1.00 kt aku kemudian bila kamu nk balik seringgit tukar jerla token tu balik.
2.Dia ingat aku tipu tapi kalau tak percaya pegilah tanya dekat kaunter.Mmg tak rugi la sebb duit kita dapat balik.Lempang karang baru tau.
3.Tujuan depa wat cm 2 supaya kita letakkan kembali troli itu di tempat yg asal itu sebb depa guna stail token.Ala malas la nk jelaskan lagi aku anggap korang pun ada pengalaman.
Cuma mungkin dia baru pertama kali pegi ke pasaraya macam tu.Kesimpulannya duit 20 sen pun nk berkira belum lagi kita nk bersedekah kepada mereka yang memerlukan.
Muhasabah diri!

24 November 2009

Klik Nuffnang!!!

Nuffnang ? Korang mesti tau apa tu nuffnang, maklum sajelah sebb rezeki tu ada di mana 2 kalau depa nk bagi aku pun amik aje, tapi hati2 jgn sampai benda haram pun sapu jugak.Cthnya nombor ekor aku tengok berbaris mcm beli tiket wayang semata2 nk perjudikan nasib dgn nombor.
Depa kata bukan aku kata klik nuffnang dapat duit dan aku pun baca la mmg klik dapat duit tapi kalau aku klik iklan tu banyak kali adakah benar aku dapat duit banyak secara terkumpul?
Depa kata la bukan aku kata skrg duk tumpu iklan nuffnang aje dan siap promote suruh klik lagi, aku pun duk ajak kawan ramai2 klik nuffnang aku.Tapi aku tak paksa dan tiada unsur menghasut.
Hidup ini kena bijak sebb tiada siapa yang dapat mengubah diri kita, betul tak?Apa yang pasti kalau korang rajin kunjung kt blog aku silalah klik nuffnang dan ingatlah itu bukan target aku untuk menceriakan blog yang tak seberapa ini.

23 November 2009

Makan tapai

Itulah istilah yg digunakan oleh ayah aku apabila beregu Malaysia tumpas semalam.Aku xsuka ayah aku beri gelaran tersebut mengambarkan prestasi Malaysia agak teruk.
Kien Keat-Boon Heong tewas kepada pasangan dari Korea Jung Jae Sung-Lee Yong Dae 21-13, 19-21, 21-18 pd perlawanan akhir Terbuka China.Beregu Korea nie mmg sukar untuk ditewaskan walaupun mereka bertubuh kecil.Semangat kental untuk bertahan menjadi nadi kekuatan pasangan ini.

20 November 2009

Hand of Henry


Menang kalah adat pertandingan namun kekalahan kali ini adalah paling sukar diterima.Dengan sedikit sentuhan memberikan kesan yang mendalam kepada pihak lawan.Itulah yang diperkatakan diperhebohkan seluruh dunia masa kini.Semua negara ingin bermain di piala dunia namun malangnya Rep Ireland sukar menerima kekalahan daripada Perancis.Aksi yang dibuat oleh Thierry Henry menggunakan tangan untuk menampan bola lalu ditanduk oleh kawannya memberikan kemenangan kepada Perancis untuk layak ke piala dunia.Namun beliau mengaku kesalahannya namun seluruh peminat dunia gagal menerima pandangan positif daripada pemain tersebut.Dia pasti dikenang di sepanjang zaman.

16 November 2009

Jumpa sahabat lama

Jumpa sahabat lama yang dah lama tak berjumpa lebih kurang 10 tahun yang lalu.
Kawan masa UUM dulu.Kawan yang dulu grunge kini dah jadi mat smart.
Kawan yang dah berubah sama sekali.
Cuma loghatnya masih kekal macam dulu.

13 November 2009

Tolong jangan rampas kasih sayang aku

Aku mahukan kasih sayang aku seperti dulu.
Mereka telah merampasnya daripada aku secara terang terangan.
Kasih sayang adalah harga yang sangat tinggi daripada segala galanya.

Kalau mereka mahukan kasih sayang mereka carilah sendiri.
Jangan anggap aku tiada hati dan perasaan.
Aku terlalu rindukan kasih sayang.
Kenapa mereka merampasnya daripada aku?

Aku sedar mereka juga ada hak
Tetapi hak aku lebih mutlak.
Hanya Allah Maha Mengetahui
betapa sayunya hati bila kasih sayang aku dirampas begitu sahaja.

Kalau mereka mahukan kenapa mereka
tidak mendapatnya sebelum ini.
Tolong pulangkan kasih sayang aku.
Aku merayu pada mereka
tanpa keluhan hanya gelora hati meronta ronta.

Akhirnya jua aku pasrah
Akhirnya jua aku menurut perjalanan arus kehidupan.
Ingatlah kasih sayang sentiasa berada di hati ini.

12 November 2009

Aku dapat free daripada kamu ke?

Kisah ini agak sudah lama, namun mari kita hayati semula.
Kisah di gerai jual kuih, aku beli kuih rm2.oo kemudian setelah dibungkus dia main campak je macam campak sampah dalam bakul sampah.Aku naik hot la tapi dia minta maaf dalam keadaan terpksa.
Apa pengajaran yang boleh kita dapat?
1.Aku beli dengan duit bukan dapat free ye.Aku tau la beli tak banyak tapi hormat la sikit dengan pelanggan.Nanti aku heboh kuih ko xsedap apa yang kau rasa nanti pulak.

2.Aku adalah raja jd kamu kena layan aku dengan baik.Kalau blh ucaplah TERIMA KASIH ABANG
aku pasti tersenyum girang.Bukan susah pun tak kan nak tunggu aku beli satu LORI baru kamu nk ucap mcm tu.

3.Aku tau kuih kamu sedap dan kamu kena jagalah kualitinya bukan setakat makanan tetapi LAYANAN.Percayalah aku yakin kedai kamu mesti LAKU nanti.Ini bila sampai je kedai kamu kamu mula la tunjuk muka masam seolah2 mcm aku gangu hidup kamu aje.Lebih baik tutup kedai dan pasti kedai kamu akan lingkup.

Kesedaran masyarakat Malaysia terhadap kesopanan dan kesusilaan amat kurang.Ucapan dan kata2 manis bukanlah lahir dari hati yang ikhlas.Aku tak minta tunduk untuk hormat aku tapi cukuplah sekadar ucapan.
Ingatlah dunia perniagaan mempunyai potensi keuntungan yang sangat lumayan.Jaga hati pelanggan dari segi kualiti makanan dan juga layanan.

10 November 2009

Wardina VS Yuna?

Dulu wardina yang berubah menjadi pelakon yang amat setia dengan tudungnya.
Kini yuna yang diharapkan kekal dengan penampilannya.
Akan datang siapakah agaknya?
Tiada seksi pun mereka boleh jadi popular, artis lain bila lagi.

09 November 2009

Aku bukanlah superman, aku juga bisa nangis

Sebenarnya superman pun ada emosi tapi dia tidak la sampai nak nangis.
Lirik spontan,tapi lagunya kini menjadi siulan ramai.
Sila tekan di sini untuk membaca liriknya.
The Lucky Laki adalah sebuah band yang dianggotai oleh anak2 gitaris Dewa19 iaitu Ahmad Dhani. The Lucky Laki popular dengan lagu mereka yang berjudul “Bukan Superman”. Lagu ini dicipta sendiri oleh Ahmad Dhani untuk anak-anaknya.

Tapi kenapa mesti ada anti Malaysia lagi?

08 November 2009

Mimpi ku hampir benar belaka

Ini tentang bola malam tadi.Penyokong Kelantan yang ramai berbanding penyokong N.S.
Mimpi aku N.S menang 4 - 1, tapi hampir tepat dengan keputusan sebenar iaitu 3 - 1.
Aku tak kisah siapa menang cuma aku kisah sikap penonton yang amat mendukacitakan.
Aku faham semua pasukan ingin kemenangan tapi bila dah kalah akur sahaja dengan keputusan.

Sebenarnya Kelantan yang menjadi malam tadi.Hantaran yang mudah dibaca oleh pihak lawan, juga benteng pertahanan yang agak rapuh.Cuma yang hadir bentesan keras yang pasti menganggu rentak perlawanan.

Bakar mercun bakar kerusi dan sebagainya menjadi tontonan semua malam tadi.Paling menonjol ialah pihak penyokong Kelantan sendiri.Memang benar tanpa kehadiran penyokong pasti hambar jadinya tetapi disiplin kena jaga.Ramai pihak pasti mengatakan sikap keterbukaan yang agak terlampau mencetus isu negatif di kalangan peminat bola sepak itu sendiri.

Kenapa kita masih gagal mencontohi bola sepak luar negara.Lihat sahaja nama2 besar bermain bola pasti penyokong berada dalam suasana yang terkawal.Mereka faham sebarang tindakan penyokong pasti mengundang padah dengan hukuman yang diberikan nanti.

Mungkin kita agak manja dengan penyokong sebab untuk menarik penyokong datang ke stadium bukanlah suatu perkara yang mudah lagi.Negara kita tidak ramai star berbanding luar negara yang begitu hebat di mata kita.Jadi kehadiran penyokong sangat dialukan2 ke stadium.
Jadi kalau pihak tertentu mengenakan hukuman yang sewajarnya kepada para penyokong sudah pasti kantung persatuan akan kempis.Secara tidak langsung cenderung kepada pembayaran gaji pemain, pengangkutan dan sebagainya.Jadi banyak perkara harus di ambil kira.

Secara kesimpulannya kita harus lakukan sesuatu demi bola sepak negara.Lakukan yang terbaik agar perkara yang sama tidak berulang lagi.Dulu kita hebat dengan pemain import yang diurakan2 menyemarakan bola sepak negara namun kalau kantung sudah kehausan, mungkin pemain import mengalami masalah yang sama dengan pemain tempatan.Jadi buatlah sesuatu demi bola sepak negara.Masih ada harapan untuk negara kita beraksi di Piala Dunia.

Anak Mummy Kat Penang



Awal pagi bertolak ke Penang konon nk jumpa anak mummy.
Anak mummy nk belanja minum , dan aku pun datang jumpa anak mummy.

Tapi rupanya mak mummy dan aku pun tersengih seorang diri.
Penang yang hebat dengan jambatan yang indah dengan pemandangan.
Segalanya pasti dalam kenangan.

07 November 2009

Kelantan 1 Negeri Sembilan 4?


Kelantan kalah?Aku bermimpi malam tadi, yang peliknya indra yang skor untuk N.S.
Wahai penyokong Kelantan jangan marah ye sekadar mimpi sahaja.


Malam nie main elok2 ye, kalau ketinggalan pun bertindaklah secara profesional.
Aku bukan penyokong kedua2 negeri tersebut tp teruja nk tgk sebb kedua2 negeri tersebut dah lama xmasuk final.Aku nk bagitau Khalid Jamlus tu kawan lama aku dulu.

p/s:Aku mungkin xdapat tgk game Chelsea lawan MU ahad nie.huhuhu

06 November 2009

Kari puff sedapnya?


Aku singgah di stesen minyak.Aku terlihat gadis melayu ini membeli kari puff 3biji.Alamak terliur jugak aku melihatnya.
Dalam hati lepas isi minyak aku nk beli satu la.Harga sebiji rm1.20, saiznya sebesar tapak tangan dewasa.Nampak mmg sedap dan menyelerakan.
Aku dah selesai isi aku terus pegi dekat kari puff tadi.Dah nk capai plastik kemudian aku terlihat tulisan cina di sebelah tulisan melayu kari puff.
Langsung aku xjadi beli.Bukan aku anti cina cuma buatannya sahaja yang aku syak sesuatu.Tapi kalau dah berkenan bantai jelah.Lagipun kat luar sana ramai yg suka masakan cina cuma selera aku belum sampai tahap mcm tu.

05 November 2009

Alahai gadis melayu...mengasyikkan

Sekarang mungkin tgh hot finalis pencarian Gadis Melayu.Gadis Melayu yang mcmana di cari .Serba serbi memikat hati atau sekadar memikat juri awam sahaja.Sebelum pencarian heboh konon salah seorang daripada sudah memenuhi idaman gadis melayu.


Alkisahnya dah digembar gemburkan sebelum ini.Namun mereka membuktikan bahawa sudah melakukan kesilapan sebelum ini.



Namun apakan daya gambar ini yg menjadi tatapan buat mereka yang di luar sana.Lupakan kisah yang lalu yang penting anda tonjolkan kebolehan anda dan layakkan diri anda ke martabat gadis melayu yang di sanjung tinggi.

Nak tgk lagi aksi mereka , kamu layari web di bawah bg mereka yang kehausan dan sanggap yang teramat sgt.Layannnn....

04 November 2009

Your comment has been saved and will be visible after blog owner approval.

Korang mesti faham maksudnya kan.
Aku agak risau kalau komen aku tdk diluluskan.
Aku tahu tuan rumah ada sebb buat mcm 2.
Tapi blog aku bebas untuk di komen
cuma jangan mencarut sudah la.

p/s:ada orang tua mengajar bahasa Melayu
kepada orang muda.Ine ada satu masealah.

Aku nak jual hp, ada sesiapa yang berminat?

Aku nk jual hp sony ericcson w660i dengan harga yg berpatutan.Aku nk jual rm250 dan harga blh dirunding lg.Aku cuma pakai xsampai setahun dan aku bercadang nk amik hp yg lain.Sesiapa berminat blh email kepada aku mymode008@gmail.com
Kebaikan hp ini ialah:
ada 3g
mms
email
camera
Standard mcm hp yang glamer di pasaran sekarang.

03 November 2009

Nak aku potong sekarang?

Jalan dah la sempit mmg xda ruang nk potong, pagi2 mmg agak sibuk orang nak pg kerja, harap memahami bagi mereka yang bawa kereta agak slow.Aku bukan mat rempit, aku juga tidak suka bawa laju dan aku faham risiko memandu laju namun adakalanya aku wajar berbuat demikian.

Aku nak pg kerja depan aku ada kereta bawak kereta sangat lambat macam siput, aku kena kejar masa sebb aku kena datang awal ke pejabat.Bawak dalam kategori 40 km sejam lebih baik naik basikal , dan aku tiada pilihan terpaksa mengekori dari belakang.Aku hampir hilang sabar dan rupanya berderet kereta dan kenderaan lain menunggu masa untuk potong.Dan akhirnya aku berjaya potong.Dengan memandang sinis aku lihat orang ini sangat relaks sambil tangan sebelahnya menghisap rokok.

Nak aje aku potong walaupun aku baru selesai potong.Kerajaan sediakan jalan alternatif lain bagi kereta yang lembab mcm lembu.

02 November 2009

Aku tiada siapa nak luahkan perasaan

Aku memerlukan seseorang untuk kongsi masalah aku.
Aku nak kongsi segala masalah yang aku hadapi
sama ada suka dan duka.
Kawan ramai tapi kawan berkongsi duka mmg tiada.
Aku yakin tiada siapa yang sudi sebab aku lelaki yang mudah terasa.
Aku terpaksa menyendiri dan berdikari.

p/s:mungkin setiap petang Isnin dan Khamis menjadi kenang-kenangan.

01 November 2009

Pagi yang gelap kini sudah terang

Agenda utama buangkanlah atau singkirkanlah benda yang dah lapok dalam jiwa.
Kini dah sebati dalam hidup.
Cuma yang menganggu perasaan ialah tekanan yang amat memberangsangkan.
Jadi aku kena belajar bersungguh2 dalam menangani stess.
Bukannya melakukan sesuatu yang tidak berfaedah.

31 Oktober 2009

This blog is open to invited readers only

This blog is open to invited readers only

http://zahidah87.blogspot.com/

It doesn't look like you have been invited to read this blog. If you think this is a mistake, you might want to contact the blog author and request an invitation.

You're signed in as myworld@gmail.com - Sign in with a different account

Nampaknya xdapat lagi menatap wajah kesayangan hamba ini.Blognya menarik untuk ditatapi tapi apakan daya sebb hanya orang tertentu sahaja yang dapat menikmati postnya.Apapun good luck to u.

Bila bagi pinjam kamu buat hal

Nak pinjam xsabar sgt konon mcm kamu hidup merana,
menangis teresak2 rasa mcm xcukup makan,
tapi bila nk mintak balik kamu bg mcm2 alasan.
Jangan pecaya kepada sesiapa yang ingin meminjam
kecuali mak dan ayah sahaja.
Bukan kedekut bukan berkira tetapi duit bukan
aku kutip tepi longkang atau aku cop duit.
Aku juga berkerja dari pagi sampai petang.
Jadi perihal orang berhutang kamu sudah sendiri maklum.

30 Oktober 2009

Adik pergi ke Sarawak

Adik dapat bekerja di Sarawak selama 2 or 3 hari.
Seronoknya aku cuma tumpang gembira.
Orang Sarawak bagitau kat aku apa makanan menarik di sana supaya senang aku nak suruh adik aku belikan.
Seumur hidup aku tak pernah naik kapal terbang.
Aku dengar pengalaman orang sahaja.
Bukan setakat naiki kapal terbang naik keretapi laju pun belum lagi.
Kalaulah aku di Kuala Lumpur aku pasti digelar anak kampung yang original.

27 Oktober 2009

aku ingin pernafasan seperti sedia kala

Post yang kerap jugak aku ulang berdasarkan pengalaman hidup aku sebelum ini kini kembali menghantui diri.
Aku bernafas ikut mulut hampir 80%.Paling mengecewakan ketika hendak tidur apabila aku bernafas mengikut mulut kerana hidung aku sumbat.
Aku seringkali mengucap kerana kadang2 aku amat sukar untuk bernafas.
Tidur aku tak seenak dulu.
Aku harap kembali normal seperti insan lain

26 Oktober 2009

Adakah engkau fikir dengan apa yang aku fikir

Aku fikir engkau memahami apa yang aku alami, tapi aku tak fikir engkau peduli dengan apa yang aku alami.
Aku tak kisah aku tak peduli cuma aku terpaksa menjalani kehidupan dengan kesanggupan yang agak perit sekali.
Aku faham kau tak nak tegur aku dan aku jugak tak heran kalau kau tak ambil berat tentang aku.
Aku juga faham rancangan di tv atau sosial yang lain lebih kau selami daripada aku insan yang tak mungkin berguna kepada engkau di saat ini.
Engkau nampak aku mudah engkau nampak aku macam hati batu tapi diriku merayu kerana syurga menjadi idaman ku.
Aku dah makan aku dah minum engkau ada peduli?
Aku bekerja aku berusaha ada engkau peduli?
Aku xkisah cuma aku ada hati yang perlu aku peduli dan sayangi.
Aku teruskan hidup seperti biasa cuma hak aku hak aku jugaklah bukan hak engkau walaupun engkau ingin jugak hak engkau.
Jiwa ditarik penuh emosi aku lalui dengan penuh hormati sekali.
Tidak mengapa kerana aku bukanlah manusia sempurna di hati mereka, cuma jangan cabar aku kalau diriku diperkotak katik sepenuhnya.

25 Oktober 2009

Jersi merah menghangatkan suasana malam ini

Ayuh penyokong setia red devil dan Liverpool menyaksikan pertarungan epik yang menjanjikan kepuasaan untuk semua peminat fanatiknya termasuklah aku.
Jangan lupa sediakan kacang tanah coca cola dan ajak kawan ramai2 tonton siaran ini di ESPN jam 9.55 malam.Kalau xpakai astro anda boleh tidur sekarang heheh.
Berbatov yang ala2 slow motion diharap menjadi hari ini, nani yang kerap sgt tunjuk skill tersendiri cubalah senyum sikit pasing bola kat kawan.
Diharap Manchester United mampu gegar jaringkan gol seberapa banyak yang boleh dapat satu pun jadilah walaupun baju anda kureng menjadi pojaan hatiku.
Apapun aku adalah penyokong setia MU sejak era David Beckham dan Eric Cantona lagi.

Perhatian untuk penternak ikan haruan

Sememangnya ikan ini kurang digemari namun disebaliknya ikan ini mengandungi khasiat yang tersendiri terutamanya wanita yang lepas bersalin.Menurut pakar perubatan ikan ini menyembuhkan luka2 kecil terutamanya yang lepas bersalin secara pembedahan.Ia dapat memulihkan luka2 dalaman dengan cepat dan baik.Jadi memang banyak khasiatnya.
Tetapi untuk mendapatkan ikan ini agak sukar kerana tak ramai yang membela atau menternak ikan ini secara komersial.Kita mungkin sinonim dengan ternakan lintah,cacing dan sebagainya namun ikan haruan ini mungkin agak sukar untuk menternaknya.
Jadi mana2 kawan yang yang ada menternak ikan ini sila maklumkan kepada saya kerana saya berminat dalam aktiviti ini.

23 Oktober 2009

Siapa nak temankan aku

Aku tgh boring la , bila cuti jer boring xtau nk buat pe, smlm dh letih basuh kain cadang ari ini nak enjoy la sikit tp xda kawan nk ajak kuar la.
Sape sudi temankan aku skrg, serius cakap aku mmg xda teman istimewa kalu ada ada pun dia dah lari aku mmg nk cari kawan skrg.

22 Oktober 2009

Boring sungguh basuh kain

Salam semua, maafkan aku kerana lama xlog in blog.Apapun catatan aku mulakan dengan cerita yang membosankan.
Aku malas basuh kain , dah la spin aku rosak jenuh la nk perah kain. Malas sgt la kemudian nak sidai pulak, adoi rasa nk jer p anta kat dobi tapi caj mahal pulak, bayangkan aku amik masa yang lama semata 2 nk proses kain yang dibasuh tadi.Banyak kerja tergendala semata2 nak basuh kain, sampai nk post blog pun xsempat, heheh.
Begitulah hakikatnya aku bayangkan kaum wanita yang xpernah jemu membasuh kain menyediakan segala2nya untuk suaminya.

17 Oktober 2009

Perhatian bagi awek yang masih single


Awek kat atas dah tinggalkan aku,
dia kata aku tak sabar orangnya,
ada awek lain yang boleh sabar dengan aku?

14 Oktober 2009

Gadis kampung Separa Bandar mengenapkan angka 100

Kini followers telah menjadi angka 100.
Bukan senang nk dpt rating 100.
Followers seperti kata tuya kalau xsalah aku menjadi followers xsemestinya kita mengikuti sepenuhnya blog yang kita follow tersebut, tetapi sekurang2nya kita telah mengiklankan diri kita di blog yang kita follow.
Seharusnya aku harus berbangga dengan pencapaian ini kerana:
blog aku xmcm org lain ada lagu hiburan dan sebagainya.
blog aku sgt sederhana hanya cetusan yang terlalu biasa dgn kehidupan seharian.
rupa penulis juga bertutup menandakan penulis agak malu menonjolkan diri di khalayak ramai.
Apapun aku harus berbangga dengan angka 100 dan semoga bertambah lagi hendaknya.

13 Oktober 2009

Aku harungi jugak walau amat sukar mengharunginya


Aku main redah je
aku xpeduli apa hang nk kata.
Aku main belasah je.
Sbb sampai bila nk jaga hati orang.
Aku pemalas?
Ikut suka ko la nk ckp apa.
Aku xpandai berdikari?
Ikut suka ko lah nk andai apa sahaja.
Aku xtegur hang?
Ikut aku la aku punya suka.

aku nk bgtau
aku ada kelemahan
mcm ko jgk ada kelemahan
ko kena terimalah seadanya
ini duk bercerita ttg kelemahan aku

Sekarang aku main redah je...
dh letih nk main dgn perasaan...
dh letih nk jaga hati n perasaan...
tp mulut ko xpnh perasan
menyakitkan hati org lain
yang ada perasaan

aku respect ko
tp biarlah ada hikmahnya
klu asyik pandang negatif
smkn hari semakin teruklah keadaannya.

ps:ko buat derk aku pun buat derk jgk

12 Oktober 2009

Dulu aku 'lauk' diaorang



Dulu aku lauk sedap sgt untuk dinikmati oleh org tertentu.
Dulu mintak je aku bagi.
Mintak duit aku bagi.
Mintak topup aku bagi.
Aku nie xreti nk ambil peduli.
rm50 mcm rm5 yang aku bagi.

Sekarang aku dah ubah pendirian.
Setitik peluh aku kuar akan aku kira selepas ini.
Aku cuba 'tinggal'kan yang lama dan baru sebb
sakit yang lama juga amat jarang berubah.
Kau cara engkau aku juga mungkin xubah
dengan cara aku.
Siapa betul siapa salah hanya hati yang merasa peritnya.

Sekarang aku xpeduli.
Konsep 1 Malaysia pandailah bawak diri.
Lebih duit tu aku isikan makanan dalam perut aku.
Apa sahaja aku nak aku order dari aku
memberi percuma kepada orang2 yang tertentu.
Kalau ada salah dan silap aku mohon banyak.
Nak dekat rm1000 agaknya duit aku habis.
Aduhai kenapa la aku alpa
rm1000 bukannya rm10.

10 Oktober 2009

Aku ditipu sehebat yang mungkin

Aku kenal budak nie dalam ruangan sembang, al maklumlah sunyi rsnye bosan rsnye pekena la dgn ruangan kenalan nie.
Ada sorg budak Ipoh konon baik hati nk jumpa aku,dia pun mengaku dah tunang tp berhajat nk jumpa aku.
Sekadar nk jump sahaja bukan ada niat lain pun.Aku pun bergerak dari Penang jam 8 mlm jangka leh sampai kul 9.30 mlm.Sampai sahaja aku cll dia.Dia off hp, alamak aku dh jangka mmg aku terkena kali ini. Banyak kali aku call tp dia offkan hp.Aku dh xtahan lagi nie dan sampai kul 11 aku duk pacak depan Jaya Jusco.Alamak terkena aku kali ini.
Aku pun pulang hampa duit tol duit minyak xkira lagi tu.Kemudian aku try la call dia pun jawab dia kata dia kuar dgn tunang malam tadi.Adoi makcik aku dah kata ko free x ko jwb free, tunang ko marah x, dia jawab x tunang dia xtau.Ko berani sumpah , berani sumpah la aku xmain2 bukan aku nk pangil tunang aku pulak.
Mmg sakit hati la, tapi aku pun benggong gak la mudah sgt pecaya pada wanita cm 2.
Hikmahnya jgn mudah pecaya dgn org yang kamu tidak kenali.Hikmahnya jangan berdendam sesama sendiri.

07 Oktober 2009

Handphone yang menjadi pujaan korang

Cerita dh lapuk dah basi kot tp skdr nk share jer, xpe kan.
Aku sbnrnya mengantuk ni tp aku malas nk tido waktu pagi begini, maklumlah skrg aku duk bernafas ikut mulut sebenarnya.
Aku pakai sony, hp nie mmg ok mmg lengkap segalanya tapi kdg2 ssh nk dpt line ketika waktu terdesak tapi nokia xda masalah line sentiasa mudah dapat.Kadang2 ada pro dan konta menggunakannya.
cadang aku nk tukar hp buatan Malaysia punya.Tapi aku blm survey sepenuhnya lg.Tapi byk jugak kelebihannya antaranya:
ada tv
blh on 2 sim card
Mmg susah nk dpt klu jenama lain klu ada function mcm2.Dulu aku guna hp China.Mmg nampak smart tp masih ada kekurangannya antaranya:
tak sampai 15 minit rs panas kt telinga
susah nk aktif gprs sbb dlm senarai tetapan amat jarang ada jenama dari China
Dulu penggunaan handphone nie mmg extrem jugak aku menggunakannya tp skrg dah kurang namun aku masih memerlukan hp yang blh anta gambar dan tangkap gambar.
Mmg la ada hp murah skrg bawah seratus pun ada tp teringin jugak yang canggih, tapi nk gasak cukup2 baik beli hp murah je.
Senang citer ambik 2 or 3 biji hp, tapi time abis kredit tu yang xtahan dibuatnya sampai 2 or 3 simcard nak ditopupkan sekaligus.
Kesimpulannya aku masih mencari hp yang sesuai sekali untuk aku gunakan sebaik mungkin.
Tapi trade in mesti tolak murah punya.Mcm tolak kereta jelah.

06 Oktober 2009

Erti nikmat hidup ketika ini

Terkejut jgk tgk pengikut dh kurang sorg, sape yg berani kuar dari blog aku ni,
mmg nk kena nie...
xda lah gurau je sbb jd pengikut xsemestinya mengikuti sepenuhnya blog aku ini.
Erti nikmat hidup aku ketika ini ialah harapan agar hidung aku dpt bernafas secara semulajadi dgn menikmati tidur yang lena diulit intan.
Sekarang aku duk bernafas menggunakan mulut.Kes ini dah lama cuma aku feedback balik sebb kejadian ini berulang kembali.
Btl ke sakit mengurang dosa yang telah kita lakukan selama ini?

05 Oktober 2009

Hari yang membosankan tanpa kerja

Kadang2 kita ada hari yang membosankan tanpa kerja.
Kadang2 suka mengeluh kerja banyak tp xda kerja jugak mengeluh jugak.

Serba xkena dibuatnya.
Apapun aku kena cari kerja sebelum kerja mencari aku.
Sebelum kerja menjadi banyak.
Sebelum kerja membuat aku stress.

02 Oktober 2009

Segalanya berjalan dengan baik walaupun mengambil masa 12 jam

Aku cemas dalam masa 12 jam.Akhirnya aku lega dan syukur.
30.09.2009 hari yang penuh bererti dalam hidup aku.

28 September 2009

Aku agak cemas sekarang

Sejak smlm smpi sekarang aku agak cemas dalam menghitung waktu.
Mengharapkan sesuatu yang paling indah dalam hidup.
Aku redha apa jua yang berlaku.
Aku berdoa agar segalanya selamat hendaknya.
Kita mampu merancang, Allah jua menentukannya.

24 September 2009

Kelakarnya gitu gitu apek aidilfitri

Aku dh lupa raya ke berapa aku tgk ctr nie,mmg ulangan dari tahun lepas tp serius cakap sampai nk pts urat perut aku ketawa, mmg btl la ketawa mmg blh hilangkan stress.
Mmg sgt kelakar dan menghiburkan.Kisah tentang apek (awok) bersama dgn kutu dan pelakon2 yg lain.
Sangat terhibur walu ada lawaknya kadang2 dah basi tp msh mantap dan menghiburkan.Bukan senang nk cari pelawak yang selamba sbb kadang2 ada lawak yg xmenjadi dan kita menontonnya dalam keadaan kebinggungan dan terlalu sukar untuk ketawa.

23 September 2009

Aku pening nak pilih camera digital yang mana satu

Aku mmg xda kamera dan cadang nk beli tapi aku sukar nk buat pilihan.
Mula2 aku tgk jenama Samsung murah je rm399 siap bagi offer lagi rm360.
Cadang duk berangan nk beli dah, tapi belum juga buat keputusan.
Kemudian aku tgk pulak jenama nikom lagi best tp harganya blh tahan rm699 dan dia bagi offer rm660.Tapi lagi canggih baterinya guna bateri mcm hp, 3kali zoom, 10 mega pixel, touch screen dan bermcm2 lagi kelebihan. Tapi yang samsung biasa sahaja dan bateri standard la jenis AA kot.Nampak la kembung sikit berbanding nikon.
Pening aku nak pilih, kemudian aku survey lagi jumpa lagi jenama yg lain iaitu Olympus.Harganya rm666 mmg cantik, banyak sgt kelebihan dan dia bagi 8gb.Siap blh connect lagi kat tv.
Aku dah pening antara harga dan jenama, antara kualiti dan harga, yang mana harus aku pertimbangkan.
Kalau kamera yang dulu mmg guna negatif dan confirm kena cuci punya sebb teruja nk tgk tapi kamera sekarang hanya menjadi simpan sahaja sbb malas nak pi cuci sbb blh tgk dalam laptop.
Kawan2 tolonglah suggest kt aku kamera mana yang sesuai berdasarkan pengalaman dan penggunaan kamera korang. tq

21 September 2009

Raya aku yang mungkin tak sama dengan orang lain

Aku ni mmg tak ramai kawan jadi kurang meriah la raya aku berbanding dgn orang lain.Tengok la sekarang dah raya kedua tapi aku masih berkesempatan menaip post yang terbaru.
Cuma waktu pagi raya paling indah dapat bersalaman dgn kedua2 ibu bapa, tahun nie best sikit sbb kaler baju raya hampir sama iaitu warna ungu.
Raya di kampung mmg seronok sbb ramai orang suka menziarahi, aku pun duk goyang kaki tunggu tetamu datang.
Kemudian aku dapat bersalaman dengan saudara mara yang aku anggap org terpenting dalam hidup aku.Seronok rasanya rs terbalas dgn pengorbanan yang mereka berikan.
Kemudian dah selesai semuanya mood aku kembali biasa, rumah aku sendiri xda sape yang nak kunjungi, kuih banyak dibeli menjadi menu aku saban hari.
Aku akur aku mmg xpandai layan tetamu dan aku nie mmg nampak serius.Kalaulah ada sape2 yg dtg aku di anggap lelaki yg bertuah sangat.Aku juga berjiwa sensitif mudah sgt terasa aku mmg xpandai melawak dan mengambil hati perasaan orang lain.Ketiika aku menaip nie pulak hujan turun amat lebat mmg confirm agaknya xda sape sudi yg datang.
Itu sbb aku rela menyambut sepenuhnya hari raya di kampung halaman aku sendiri.Hilang boring dan xda rs tertekan berbanding beraya di rumah sendiri.Bayangkan sedara mara yg rapat juga agak keberatan untuk dtg ke rumah aku sbb aku mmg xnak pelawa dan mmg aku xpandai layan tetamu, jadi berpada2lah dgn aku apa yg aku alami.

19 September 2009

Selamat Hari Raya Aidilfitri

Selamat Hari Raya buat semua muslimin dan muslimat.
Aku minta maaf sekiranya komen aku menyinggung perasaan korang.
Aku mengucapkan berbanyak 2 terima kasih di atas keprihatinan korang melalui blog aku ini.

Salam 1 Syawal...

Suasana menjelang hari raya (wajib baca)

Maaflah dah berapa hari xupdate.
Hari ini catatan aku tentang menjelang hari raya.Setiap tempat mungkin berbeza coraknya tapi aku nak ceritakan suasana di tempat aku.
Sekarang jalan jam nak pegi mana2 pun susah kecuali menaiki motosikal.
Semua kedai blh dikatakan penuh, ada sahaja barang nk dibeli termasuklah aku.
Org mmg suka membeli dalam suasana kelam kabut menjelang raya sebb baru sekarang baru terasa suasananya.
Rumah pulak dihiasi dgn langsir baru, cadar baru, sarung kusyen baru dan segalanya baru kecuali rumah aku semuanya yang dah lama.
Orang duk sibuk membeli ayam daging , sibuk membuat ketupat lemang kecuali aku yang tidak perlu memasak sbb aku beraya di kampung.Aku cuma tlg tengok aje.
Jalan ke kampung agak sesak sbb minah dan mat dari jauh balik kampung ada yang tayang kereta baru mpv baru dan ada yg tayang peha baru.Yelah budak kampung manalah reti nk tayang peha, malu la.
Paling sesak nk beli kuih dulu mak kita duk sibuk buat kuih tapi sekarang duk order or beli aje kat pasar ramadhan.
Time mcm ni jugak la nk beli baju raya kasut raya.Dulu kedai baju lenggang teramat sangat tapi sekarang penuh sesak xtau datangnya dari mana mereka.
Ini la hikmahnya bulan ramadhan bagi mereka yg benar2 merasainya.
Tapi bagi aku biasa sahaja cuma aku amat rindukan ciuman tangan ibu bapaku dengan linangan air mata tanda keampunan aku dosa2 aku yg lalu.Aku terlalu kerdil dalam menilai perjalanan hidup yang penuh berliku ini.

Aku buta 3M

Aku buta 3M
Menanggis Mempelajari Menginsafi.
Tiada kemampuan untuk berubah.
Bimbinglah aku ke jalan kebenaran.

15 September 2009

Pertemuan dan perpisahan dalam masa 24 jam

Perkenalan yg xdisangka sama sekali rs macam dah sejiwa di hati tetapi lain pula jadinya.
Alkisah pertemuan dan perpisahan semalam adalah yg paling singkat di Malaysia atau juga di dunia.
Mulanya aku dah kata aku jenis mcm nie, dia pun kata dia xkisah dia jenis happy dia jenis kelakar dia jenis spoting, aku bagai xpercaya namun aku akui mmg ada sifat manusia begitu.
Diaturkan pertemuan yang singkat mmg ok je dia tinggi hidung mancung mmg spoting bila berbicara seolah2 mcm tiada masalah dalam hidupnya.
Tetapi keesokkan berubah suasana, mula2 masih lagi ok namun keluar ayat sms nya iaitu aku xkenal ko la n harap jgn gangu aku lagi, k...
Terkelu lidah dibuatnya dan aku pun bersetuju mmg dia xsesuai dgn jiwa aku walaupun aku amat suka suaranye yg sgt matang.Tapi ada daya aku menghalang perpisahan, rs mcm lakonan semata2.
Aku akur dan ia menjadi satu lipatan sejarah dalam hidup aku.Aku harap korang fikirlah salah aku mengenali dia atau mmg aku yg tak faham jiwanya.

12 September 2009

Selamat hari raya-Saloma

Kawan2 jom nyanyi sama2 lagu nie.Lagu nie kita popular jugak la menjadi pilihan utama menjelang hari raya.

Selamat aidil fitri
Kepada saudara serta saudari
Setahun hanya sekali
Merayakan hari yang mulia ini

Di masa bulan Ramdan
Kita berpuasa hingga sebulan
Pabila Syawal menjelma
Hari raya disambut dengan gembira

( korus )
Miskin kaya memakai baju baru warna-warni
Mengunjungi sanak-saudara kaum famili
Sungguh hebat pemandangan di hari raya ini
Tua muda wajah berseri-seri

Marilah bergembira
Bersama menikmati hari raya
Mintak mak kuih sepotong
Saya mahu makan kerna perut kosong

Maafkanlah jika ada terlanjur perkataan
Diharap supaya jangan disimpan
Kuberdoa selamat panjang umur murah rezeki
Semoga Tuhan akan memberkati

Selamat hari raya
Hari untuk kita bersuka ria
Selamat kami ucapkan
Untuk kita hingga sampai tahun depan

Selamat hari raya



Bini orang sudah maafkan aku

Kalu korang mengikuti siri penyiasatan dalam blog nie (cewah) , aku ada story ttg bini orang, kononnya aku duk main dgn bini orang, dan akhirnya bini orang datang jumpa aku memohon maaf di atas kelakuan suaminya.
Katanya dia dah selesaikan masalah ini secara peribadi dgn suaminya.Lega rsnya sbb aku mmg xsalah papepun dan yg sakit hatinya duk mengumpat ctr pasal aku main bini orang.
Tapi hakikatnya aku mmg xmampu nk sumbat mulut org yg mengata aku tu dgn cabai sbb xda jln lain kecuali aku hanya mampu diamkan diri sahaja.
Apapun aku dh rs lega skrg sekurang2nya aku tidak lagi diburu oleh suaminya lagi, aku bukan penakut cuma aku xnk kerohkan keadaan yang sedia.Lagipun bulan puasa nie aku xsuka marah2.
Jadi aku nk tutup kes ni dan walau bagaimanapun aku xkan sms bini org walau apa cara sekalipun, kalu ko nk jumpa aku pun sila jumpa face to faca di hadapan khalayak ramai yg pasti tidak menumbulkan syak.Nanti bilik aku pulak di gelar pusat maksiat sendirian berhad.

11 September 2009

Ketika nafsu sebelum berbuka

Semua rasa tak cukup, air yang penuh satu jag rs mcm xcukup jer, air satu jenis rs mcm xmemadai jer.Kuih satu jenis rs mcm sedikit sgt jadi belilah pelbagai jenis kuih muih.Lauk pauk yg dibeli rs mcm sedikit aje kalu boleh smua jenis lauk mesti ada.Kadang2 ada makanan yg bukan pilihan kita turut berada dalam perancangan sebelum berbuka.Kalu blh nk penuh satu meja, kalau ronda pasar ramadhan sekurang2nya dua kali, kdg2 teringat makanan yg sedap semalam rs nk beli lagi sekali.
Akhirnya terhidanglah semua di atas meja.Ada popiah, ada kepak ayam madu, ada kuih muih, ada nasi kerabu, ada pulut udang, ada air tembikai dan roselle.Bila sahaja azan berbunyi dapat sebiji kurma dan air manis kenyang pulak rsnya.Selera yg berkobar2 tadi sudah semakin berkurang.Nafsu nk makan juga berkurang.Inilah berkatnya puasa namun aku dah buat pembaziran.Namun aku kesedaran AMAT TIPIS sehinggalah menanti malam penuh mulia iaitu malam Lailatul Qadar.

p/s:payahnye nk bangun sahur...

08 September 2009

Beza raya dulu dan sekarang

Sekadar nk kongsi pengalaman dan pemerhatian beza raya dulu dgn raya sekarang.
Bacalah dulu mungkin korang ada sedikit tambahan dan komen.
1.dulu kuih raya mmg cukup rajin buat sendiri, kdg2 sampai berpuluh2 jenis kuih pun sanggup buat, tp skrg banyak dh kuih tunjuk jd dah malas nk buat kuih sendiri.Pg je kt bazar ramadhan pilih je yg mana berkenan di hati.Harga soal kedua.Kadang2 p beraya rs kuih sama je sbb mmg dibeli di kedai yang sama.Jadi skrg kita nie pemalas atau lebih untung beli?fikir2kan
2.dulu budak2 kampung duk riuh rendah ronda kampung dgn bunyi mercun dan meriam buluh tapi skrg sunyi sepi sbb kerajaan dh haramkan.Pelikkan dulu depa main mercun xkuar paper pun yg tgn kena mercun putus jari dan mcm2 lg.Jadi paling lekeh pun yg ada main mercun pop2 jerla.Xperla keselamatan bdk2 jugak 2.
3.dulu budak2 sgt rajin singgah beraya rumah kita tp skrg dah kurang, depa lebih suka melepak depan tv.ctr best2 je hari raya nie jdi dah xda sape pun yg nk dtg berkunjung.dulu dpt seringgit mcm dpt rm10 tp skrg budak2 duk perlekeh jer dpt rm1 sbb nk beli ais krim pun xda, hahaha.
4.skrg duk reka lagu raya mcm2 sampai buat album lg tp ssh nk tinggal kesan mendalam kepada kita berbanding lagu lama2 lagu raya mesti menyusuk kalbu tambahan yg duk berjauhan dari keluarga mesti tangkap nangis punya.Aku nie lagi la duk dkt sgt dgn family mmg xda kesan pape pun lagu raya.
5.dulu kt kampung rajin pasang pelita tanda kemeriahan di bulan mulia tp skrg duk psg lampu kelap kelip jer habis ctr.
dan yg paling menyentuh jiwa adakah kita pose skdr menahan lapar dan dahaga saja...adakah kita kerap mmbaca al quran...adakah kita kerap ke masjid...adakah kita kerap bersedekah...adakah kita benar2 insaf...

Rumah kedai mengamit memori

Korang pnh tgk ke ctr rumah kedai nie, dulu ctr nie mmg popular time nk bukak pose,
rmi yg ternanti di depan tv3.
Dulu xda astro tp dah ada tv3 mmg dah kira hebat.Cerita rumah kedai nie mengisahkan tuan kedai melayani karenah pekerja2nya dalam suasana yang cukup harmonis.Telatahnya cukup bersahaja seolah2 lakonannya btl2 menjadi.Banyak mesej yang nak disampaikan dalam ctr nie.Tapi maklumlah aku masa tu baru tingkatan jadi hanya ada cebisan ingatan ctr itu di hati.Tapi mmg susah nk jumpa ctr nie di youtube pun xda.
Harap tv3 adala simpan tip nye atau buat ctr baru ttg rumah kedai versi baru pasti meletop sbb pelakon asalnya masih ada iaitu harun salim bachik.

06 September 2009

Payahnya bangun bersahur

Sampai ke hari ini sangat payah nk bangun sahur sampai tertidur di kerusi makan.
Masak la sedap mcmmanapun tapi mata duk mengantuk jugak.
Ada kaedah terbaik tak nak elak daripada mengantuk?

02 September 2009

Heboh aku main dengan bini orang

Aduhai bulan pose amat malu dgn ctr mcm nie tp korang xsanggup baca, sila pangkah blog nie, namun kalu korang simpati baca ajelah xda aksi lucah pun.
Aku terdengar suara sumbang yang aku nie main bini orang, naik darah aku dibuatnya.Nak je aku tau sape yg bawak mulut.Mmg xsyg mulut sungguh.Ramai sungguh musuh dalam selimut, ok fine aku pun blh berpura2 dgn korang n pastikan aku mulut muncung bila jumpa korang kt luar.
Aku mengaku mmg aku ada sms bini orang mmg aku ada jumpa bini orang.Tapi awas ye tempat terbuka dan terdedah orang siap lalu lalang lagi.Awas ye hanya tentang kerja masalah kerja dan xda kena mengena dgn cinta rindu sayang dan seangkatan dgnnya.Hebatnya ctr aku ini berlaga2 bahu dgn bini org tu.Amboi tgk la btl2 bru baru buat tafsiran, jangan main tuduh je dpt dosa kering je nanti.
Sekarang duk heboh kot satu pej , namun xda yg kamikaze yg berani jumpa aku secara jujur.Nak merasa ke aku tunjuk isyarat yg korang mesti faham2 sendirikan.Maafla lepas nie jgn jaga suar dalam aku lg ye.Aku xpernah gangu hidup korang , aku xpernah ambil tahu korang pakai suar dalam warna apa, erm maafla hampir lucah dah nie.
Sabarnye aku dgn dugaan nie, aku dh la xramai kawan rs nk kuar je dari pejabat aku ini.Aku rs dah mcm xda sape2 lg nk suport aku lg.Aku kena fikir hal ini sedalam2nya.
Namun jujur aku ckp aku xpernah main dgn bini orang, kamu tanya lah bini kamu tu, aku rela apa sahaja hukuman tp aku nak bukti, dan kalau btl aku bersalah aku rela dihukum.Alamak mcm kisah sedih la pulak.
Aku nak tau sgt makhluk mana yg suka sgt bercerita ttg hal aku ambik tau sgt hal aku.Please la baik aku layan csi miami lagi best.So aku harap korang2 yg xleh tgk aku senang tu tlg lah dtg jumpa aku sendiri cakap dgn aku.Please jgn amik tau hal aku lg.

01 September 2009

Penyakit macam macam

Kamu tlg listkan penyakit ada skrg
Banyak sangat mcm juga produk
banyak sangat di pasaran
Semua dijual semata untuk kesihatan
atau kesannya tidaklah seberapa

Penyakit macam macam ada
kadang2 bila sakit kepala pun
hati duk berfikir kalau ada
penyakit yang lain.
Betul ke situasi sekarang
penyakit senang dapat
antibodi kita mmg sentiasa lemah

Aku yang berkata2 juga ada sakit
cuma belum tahap terlantar di hospital lg
Aku bersyukur teramat sangat sebb
nak dibandingkan dgn dosa yang aku buat
mmg xlayak dgn rahmat yang aku dapat
Tapi manusia mcm aku xserik2
Tapi aku mmg terus mencari sinarnya lg.

Tentang produk tadi banyak sgt di pasaran
Bermula dgn ubat doktor, antarabangsa dan
tradisional
Berlambak2 sehingga aku gagal membuat
pilihan yang tepat
Sebut sahaja madu hampir setiap syarikat
mengeluarkan sampel madu
kurma, kismis habatus sawda,kelapa dara,
manggis,kacip fatimah, tongkat ali dan bermacam2 lg.

Namun sejauh mana keberkesannya untuk tubuh badan kita.
Masing2 mempertahankan hujah mengatakan produk
mereka ada yang paling bagus di pasaran.
Produk mereka mampu menyembuhkan penyakit.
Aku yakin ada kebenarannya cuma harus akur
bahawa ubatan 2 atau makanan kesihatan ini
akan terus berkembang di pasaran.

31 Ogos 2009

Siapa penyanyi kumpulan ini?


Gema Di Inderaloka

Waktu pintumu,
Kubuka setengah,
Gemersik menikam,
Melantu suara,
Ku tinjau sejenak ,
Untuk periksa,
Bergema di lembah inderaloka,

Suaramu,
Membisik merdu dikalbu,
Memanggilku,

Kubuka sepenuh pintu dayamu,
Dan melangkah masuk ke dalam kamarmu,
Aku tak pasti apa akan berlaku,
Kalau ku ditangkap pengawalmu,

Mungkin aku kan terkorban,
Dalam merinduimu,

Tapi kenapa kau hadir saja,
Dalam setiap mimpi-mimpi ku,
Dan meniggalkan kunci dan peta,
Kalau aku kau tak ingini,
Kasih siapa aku disisimu,

Kiniku berada dalam tamanmu,
Tiada aku takut akan kematian,
Kerana hidup dan mati sama,
Untukku telah ku lalui,
Berulang kali,

Keindahan tamanmu tiada bermakna,
Jika wajahmu tidak ku temui,
Biar terlantar di mamah waktu,
Aku tetap akan menunggumu,

Kasih siapa aku,
Aku disisi mu,
Ku pakukan kakiku ketanahmu,
Biar berdarah menjadi sungai,
Agar tak bisa dicabut oleh sesiapa,
Yang mahu menghalauku keluar,
Siapa aku di sisimu.....

Korang mesti duk sibuk menyanyi
lagu hari kemerdekaan
dan hari raya
tapi aku cukup teruja
dgn lirik di atas.
Lama aku mencarinya
baru skrg aku menjumpainya.

Kalu kamu pandai sape penyanyinya, hehehe
Dulu lagu2 semuanya tangkap jiwang.
Mcm2 sanggup buat demi kekasih
Tapi skrg ada lagi tak
Yang biasa skrg ialah kahwin dan cerai berai
lu fikirlah sendiri.

Esok dah nak start kerja

Esok dh nk start kerja.
Semua nk kena chek list balik.
Beg yg dah berhabuk
perlu dibersihkan semula.
Dulu komplen cuti lama boring
skrg dh nk start rs mcm nk cuti balik.
Inilah manusia aje saje yg xkena.
Kalau musim hujan duk bising
susah nk keluar.
Kalau musim panas mengeluh
duk dahaya dan tidak selesa.
Kita ni dah byk sgt manjanye
Sampai satu tahap tunggu
org suapkan makanan dalam
mulut kita.
Agak sinis tapi bertempat.

Dengan ucapan selamat hari merdeka
dan selamat bekerja semula.

27 Ogos 2009

Musim hujan di bulan puasa

Syukur teramat sangat rezeki hujan di bulan puasa kerana kuranglah dahaganya.
Sebelum ini cuaca sgt panas dan berjerebu pasti amat merimaskan.
Namun aku agak simpati melihat makcik2 yg menjual air kerana
masih belum laku sampai ke waktu berbuka.
Rezeki makcik sbb rezeki tuhan yang beri.
Banyak ruang 2 di pasar ramadhan sudah kelihatan kosong
walaupun baru awal bulan ramadhan.
Apapun banyakkan beribadat di bulan yang mulia ini.

p/s:jgn lupa pakai topeng yer...

Perasan yang aku berperasaan

Aku bangga blog aku dikunjungi
Aku bangga blog aku dibaca
Aku bangga ramai follow aku
Aku bangga sebahagian daripada blogger
Aku bangga blog aku dikritik dikomen
Aku bangga walau hanya 2 komen
Aku bangga dalam berjuta
aku punya blog dikomen

Aku perasan sebenarnya
sbb blog aku tidak segagah mana
blog aku rating yang paling lemah sebenarnya
Aku berperasaan yang aku tidaklah sehebat mana

Namun aku bangga sekurangnya luahan aku
ditatapi walau tidak sehebat mana...

Terawih yang semakin berkurangan

Hari pertama ramai sgt seolah2 mcm solat jumaat.
Hari kedua masih ramai terasa sgt keseronokan solat secara berjemaah.
Hari ketiga juga ramai.
Hari keempat sudah berkurangan.
Tikar yang dibentang sudah tidak dikunjungi.
Pasti perut yang kenyang menghalalkannya supaya tidak solat berjemaah
dan juga beberapa alasan2 yang lain.
Sekian tentang solat terawih...

26 Ogos 2009

Membeli atau memasak untuk hidangan

Membeli atau memasak yg menjadi pilihan kamu?
Membeli memberikan kita kuasa memilih apa sahaja menu yang disediakan.
Namun kadangkala membazir kerana terlebih beli disebabkan nafsu yang sukar dikawal.
Tapi kalau makan secara berseorangan mesti jimat.

Memasak memberikan kita peluang menyediakan menu yang tersendiri.
Tapi kadang2 makan xseberapa dan kos membeli bahan juga meningkat.
Tapi kalau makan ramai2 mesti jimat.

Jadi kamu tentukan pilihan kamu sendiri.

25 Ogos 2009

Bau badan

Tajuk ini mungkin xda kena mengena dgn bulan ramadhan namun sedikit sebanyk ingin aku cetuskan di sini.Bau badan adalah perkara yg sensitif sesetengah individu.
Senang citer muka lawa cam ne pun tp ada bau badan yang ehem2 pasti kurang menyenangkan.

Aku ada kawan pompuan tapi ada bau badan kurang menyenangkan mmg rs mcm nk duk jauh je.Lagi satu bau mulut pun blh mempengaruhi seseorang untuk mendekati kita.Tapi bulan puasa nie mmg berkat umpama bau kasturi.

Penampilan diri sebenarnya sgt penting sebb kita hidup dlm masyarakat.Jadi sesiapa yg ada bau badan yg kurang menyenangkan semburlah minyak wangi agar kamu mudah untuk berinteraksi.

Nafsu makan yang sangat memberangsangkan

Masa membeli belah dan membeli juadah adalah yang paling best sekali, hakikatnya kadang2 membawa kepada pembaziran.
Bila nk beli blh dikatakan semua nak belasah kecuali mmg ada penyakit mmg kuranglah sikit nafsunya.
Godaan mcm2 walu diakui nafsu ini mampu diatasi dgn baik.Aneka juadah ditatap penuh selera namun apabila berbuka seteguk air adakalanya sudah memadai.
Aku nie jenis yg kuat jugak nafsu namun sejak ada penyakit gastrik agak sedikit kurang nafsu membelinya.
Namun diakui bauan2 hidangan dan kuih2 yg pelbagai citarasa pasti mencetus seleraku.
Namun aku mesti budget jugak sbb kelengkapan lain mesti ada jugak.
Sekurangnya rm10 sehari?Amacam adakah memadai...

24 Ogos 2009

Ruginya tidak berniaga di bulan Ramadhan

Dulu warung nie cukup popular menjelang ramdhan, ramai org suka singgah di warung nie.Dia menjual lauk pauk yang fresh dan kuih muih yang cukup sedap.
Tapi malangnya dia tulis kt whiteboard bercuti sebulan ramadhan, apa nak di kata sebb dia nak cuti.
Cuma aku rs rugi sbb gagal menikmati ikan bakarnya yg pasti menyelerakan.Semuanya baru dimasak pada waktu petang.
Namun aku rs makcik tu lg rugi sbb pelanggannya mmg ramai dan pasti rmi yg kecewa sbb warungnya tutup.
Mungkin ada sbb tersendiri makcik itu nak tutup warungnya namun peluang begini bukan senang untuk dilepaskan sbb ramadhan sahaja sambutannya amat mengalakkan.

21 Ogos 2009

Puasa yang bukan sekadar menahan lapar dan dahaga

Puasa dtg lagi
sekali dalam setahun
dan mungkin 2 kali dalam setahun

Masjid yg hanya dikunjungi
waktu solat jumaat
kini kembali meriah
Waktu malam kegembiraan
terpancar di wajah kanak2

Kuih muih lauk pauk
aneka jenis pembuka selera
Diisi sangat padat
sehingga sendat tidak terkata

Adakah puasa hanya menahan lapar dan dahaga.
Sucilah jiwa ini basuhlah hati ini
Terlalu kotor dan hitam
Terasa tiada nilai harga diri

Semoga puasa ini memberi
makna dan kesan yang mendalam
dalam menghadapi liku liku hidup aku ini
Diri ini terlalu tua dalam erti keinsafan

20 Ogos 2009

Aku dilanda ribut taufan yang amat hebat

Aku sebenarnya dalam situasi yg berjaga2 kerana ada orang nk bersoal jawab dgn aku secara terbuka.
Aku umpama penjahat yg menjadi perhatian pihak polis.
Tapi salah aku tak seberapa.
Kesalahan aku ialah sms dgn bini orang.
Salahkah aku?
Aku sms bukan benda yang mengarut dan hanya tentang kerja sahaja.
Aku cuma kadang2 buat lawak je adala.

Jadi aku telah disalah tafsir dan suaminya xpuas hati dgn aku.
Aku xnak cari gaduh dan berdendam.
Kalau aku salah sekalipun aku minta maaf banyak2.
Aku janji xgangu kehidupan kamu lg dan juga jangan gangu kehidupan aku lagi.
Jangan kaitkan aku dengan apa jua keadaan sekalipun.
Aku dah xda kaitan dengan kamu lagi.

Mulai hari ini aku sepenuhnya mengunakan perkataan kasar bila sms dgn perempuan
Bukan semua tapi golongan2 tertentu yang dah aku senarai hitamkan.
Harap maklum...

Nak aku tolong bagi signal ke?

Aku naik motor follow kereta depan agak rapat, dia nk cepat aku pun nk cepat.
Tapi aku masih berhati2 sbb itu mmg kawasan parking, dan tiba2 dia berhenti secara tiba2 nak parking, dgn signal yg xbagi hampir aku berlanggar dgn kereta tersebut.

Panasnya hati mmat nie buat muka xbrsalah walau sedikit pun, nk senyum jangan haraplah.
Tapi minta maaflah cakap tlglah belajar bagi signal bukan susah pun nk bg signal, kecuali kalu signal kamu dah rosak.

Harap simpan je muka samseng kamu sbb mmg kamu bersalah konon kamu nk aku langgar lari ke, baru padan muka kamu.

19 Ogos 2009

Nak sms pun tak boleh

Geram sungguh aku , duk heboh satu pej aku duk rajin sms, xkira masa dan tempat,
aku punya hal la apsal korang nk bising2 duk mengadu sana sini apa yang aku buat.
Yang penting kerja aku beres, ini duk mengata minah mana yg aku sms, ikut suka aku la
yang penting aku xkacau korang, korang pun duk bising2 belakang nak buat apa.
Korang dtg la jumpa aku n bagitau kt aku apa yg blh aku buat, nk aku tlg bancuh kan teh untuk
korang ke,sedarlah diri aku xpernah nk amik tau urusan peribadi korang.
Kemudian bila aku xsms aku xcall konon minah aku marah sebb duk layan korang pulak.
Eh xfhm la aku, aku xlayan korang pulak duk bising2 knp aku xangkat n xsms korang.
Pelik sungguh la, tp xpasti aku mungkin nk tukar no baru padan muka korang.
Korang nak apa2 je dari aku nk fail ke nk maklumat pape ke, dtg sendiri jumpa aku.
Maaf bebanyak...

18 Ogos 2009

Cantik ke bilik aku?

Bilik aku dah dihiaskan dengan tile yg menawan, dgn langsir yang cantik dengan adunan yang cukup hebat?Persoalannya cantik ke bilik aku?
Sebenarnya cantik di hati namun belum menjamin aku yg terbaik dalam pengurusan di pejabat aku.
Aku masih gagal menjadi ketua yang terbaik.Puncanya ialah aku xpandai nk mematah kata2 orang lain.
Aku xpandai nk berlaku serong apabila berkata2 dgn orang lain.
Namun inilah aku, jujur mcmanapun aku kena tampilkan keupayaan diri aku yg sebenarnya.
Aku xnak hipokrit,aku juga xnak berpura2.
Aku nakkan diri aku yang sebenarnya.

17 Ogos 2009

Alahai ikan aku

Aku ada bela ikan
Namun kali ini aku teruja dgn aku
Ikan aku hilang kedua2 matanya
mungkin berpunca akibat pergaduhan

Terharunya aku si ikan tadi
mencari2 destinasi
mencari2 makanan yg ku hulurkan
sebak rasanya bagaikan ingatan untuk semua

Aku cadang nak sembelih
Namun tiada mampu aku
Aku hanya berharap
ikan aku mati dengan sendirinya

Aku bayangkan knp hingga
ke hari ini masih ada manusia
yg suka atau paksa buang bayi
Langsung tiada perikemanusiaan

Bayangkan ikan yg sedemikian aku simpati melihatnya inikan manusia
yang bakal mencorak kehidupannya kelak.
Apa salah mereka...

Terima kasih RTM, i lap u

Korang minat ke rtm, 2 channel jer nak banding dgn channel yang lain,
tapi aku respect jugak rtm sebb apa silalah baca apa sebabnya.

Aku dok melayari internet mencari bahan download lagu patriotik.
Puas la aku mencari rs tekanan yang amat sangat.
Hampir kecewa dibuatnya.
Aku buka laman web mcm2 karenah dan ada jugak not found.

Akhirnya aku jumpa laman web yg agak terbelakang alamatnya.
Tapi mudahnya aku download siap dlm bentuk zip lagi.
Akhirnya aku berjaya download lagu muhibbah
dengan rs yg cukup teruja.

Laman web tersebut ialah rtm.
Dulu aku mmg kurang minat dgn logonya
tapi kini aku blh terima sekurang2nya
ada jasa pada aku.

Aku harap rtm terus maju
dalam keadaan mereka
yang serba tidak tau
dan hampir keliru.

15 Ogos 2009

Sama tinggi belum tentu dia suka dekat aku

Aku minat kt sorg pompuan nie , dia tinggi sama la dgn aku
tapi hanya nk kawan je xnk lebih dari itu
kecuali dia meronta2 nk lebih
ehh xjugak aku xnk lebih2 la

Tapi aku pemalu dan aku suka simpan kuku
Aku dh dapat no fon dia tapi xreti
nak mengayat
Aku pun sms dan dia xlayan sgt dgn gua beb

Berdasarkan pengalaman org yg xambil pusing
dgn kita tandanya dia mmg dah ada balak
Aku xkisah sgt la sbb aku mmg lelaki yg suka berkawan

Cuma kesimpulan di sini
org yg nk aku kawan
dia kurang berminat
tapi org aku mmg xjangka nk kawan
mmg dia ofer nk kawan dgn aku

Lagi satu
perempuan xcun anggap aku
handsome
tapi perempuan cun angap aku
biase jerla...

13 Ogos 2009

MLM pun boleh cari gaduh

Ada seorg kawan ajak join mlm tp malas aku nk sebut produknya.
Aku dah pun jadi ahli tapi aku kurang berminat nk p kursus sbb kerja aku berlambak dan aku lebih selesa duduk berehat di rumah di hari minggu.

Kawan aku berusaha ajak aku dgn pelbagai cara dan aku amat sukar memberi alasan.Itu sebb aku lelaki yg agak cair dgn MLM.Tapi setakat ini MLM aku mmg xpernah menjadi.

Tapi aku nk bagi contoh mak sedara aku sendiri dah pakai honda civic dek penangan MLM yg selalu keluar dalam TV.Bagi la bisnes apa sahaja pasti menjadi.

Tapi aku gagal semuanya, puncanya adalah aku xpandai nk pujuk rayu orang join produk dan mmg aku xpandai bodek.

Dah banyak bisnes aku join tapi just menjadi ahli jela dan aku lemah orang pujuk rayu aku untuk jadi ahli.

Kini ada MLM yg terbaru, aduhai mampukah aku menepisnya kali ini.Aku xsalahkan MLM tapi aku mmg xda skill nak pujuk.

11 Ogos 2009

Geram dan pelik akhirnya aku selamba

Aku geram la mamat ni rapat ngan aku
pape hal mintak tlg aku
ajak aku p rumah lagi
emergency call aku
terharu katanya akulah harapan dia

Peliknya kadang2 dia
berselisih bahu pun xnk tegur
konon mcm hebat jer
Aku tegur nk jwb hoi pun payah
nk senyum mgkn kena byr kot

Pelik la aku xfhm
kadang2 nampak mcm dengki je kt aku
aku dh la xhandsome kawan rpt pun xda
konon kamulah kawan aku
tapi kamu pelik
aku geram
dan akhirnya
aku mengalah...

Kerja aku yang tidak dipedulikan

Hari ni kerja aku cukup hebat, rs xmenang tangan dibuatnya.Rs tekanan yg amat sangat tapi ingatlah aku bukan insan yg perfect jgn mengharapkan keajaiban daripada aku.
Lagi satu jangan letak semua kerja atas bahu aku korang berdikari lah jugak.Takkan bateri dah kong suruh aku jugak pi ganti bateri yang baru.
Aku faham dan prinsip hidup sebolehnya2 xnak bebankan masalah dgn org lain yg juga ada masalah, benda kecik pun nak aku uruskan jugak.
Kadang2 sekrg sush nk mintak tolong org lain yg memg xda kena mengena dgn dirinya tapi aku akurlah jawatan aku nampak hebat namun xda sape pun yg peduli dan ambil kisah.
Ada juga pekerja yg mampu membaca akbar dari pagi hingga ke tengah hari dgn kaki bersilang.
Aku yg berjalan kaki ini membawa perut yg bun*** nie berjalan xhenti2 melunaskan tanggungjawab yg tiada siapa pun peduli.

10 Ogos 2009

Aku sering diuji

Skrg ni ramai sgt yg pandai berlakon, konon mcm benda yg berlaku itu seolh2 tidak mengetahuinya tetapi dia sengaja nk tgk reaksi kita mcm mana.
Bila ditanya kenapa buat sy mcm nie jawapannya ialah saja nk tgk apa reaksi dan pandangan kita.
Macam mana ni nk menilai kejujuran seseorang?
Akhirnya mengambil sikap untuk melepaskan diri.

06 Ogos 2009

Hai kawan kawan

Hai kawan2 apa khabar semua, cewah mcm cerita upin dan ipin yg sungguh best tu kan, btl2...
Aku jealous tgk nada dering skrg siap upin dan ipin berkata2 lagi2.
Jadi aku tidak teragak2 mencarinya di dalam internet.
Buktinya ini alamat nya...topotapo
so korang tunggu apa lagi...serang...

Ceramah agama untuk semua

Agak agak korang bilakah kali terakhir korang dgr ceramah agama secara total samada media eletronik atau secara live?
Bila dibilang dgn jari kot.Cewah, aku bukan nk tunjuk baik cuma aku nk bgtau aku smlm dgr ceramah agama di dewan.Tajuk yg paling best tentang solat dan kasih kepada ibu bapa.
Hampir menitis airmata dgn kata2 yang cukup berkesan di jiwa.
Maklumlah hati ini kadang2 dh banyak titik titik hitam jadi muhasabah diri untuk dibersihkan kembali.Rasa gerun yg teramat betapa kesan dan akibatnya apabila kita meninggalkan solat.

05 Ogos 2009

Minggu yang sibuk

Minggu yg agak sibuk blh pecah panggung dibuatnya.Macam2 hal kena diuruskan segera.
Apapun aku mesti berblog, sebb berblog untuk semua.

03 Ogos 2009

Aku cadang nak pinjam duit

Aku cdg nk pinjam duit, tapi yg lecehnya bertambah lg hutang aku.
Aku cadang nk pinjam duit nk tutup lubang yg satu lagi, tapi hutang aku bertmbah lg.
Tapi aku nk cari sumber duit lain mmg xda, nk harapkan bisnes mmg kaburlah jawabnya.
Nak harapkan aku kena cabutan bertuah ssp bsn, mungkin bermimpi di siang hari.
Nak pinjam duit mak bapak pasti malulah la jugak.

Tujuan aku nk pinjam duit supaya aku selesa sikit bila berlaku kecemasan.
Ini bayangkan nk tunggu duit gaji manalah cukup, mcm jugalah aku nk pakai kereta baru,
nk pakai sedap mesti kena hutanglah jawabnya.
Pening kepala dibuatnya, bukan aku xmampu nk pinjam tapi aku rs agak berat nk berhutang.
Tapi kalau hidup xsanggup nk berhutang mampukah aku gadaikan cash aku.

Tiada jawapan tiada kesimpulan yg baik.
Aku ikut shj arus yg ada.

Berguna dibenci tak berguna dikeji

Dulu aku bagai hero penyelamat dunia.
Aku bagai disanjung, aku adalah segalanya.

Tapi bila tak berguna lagi,
aku penyebab segalanya porak peranda.
Akulah pembawa virus dlm hdp kamu.

Dunia dunia,
kadang2 tidak berperikemanusiaan.
Kesimpulan yg blh aku buat
kita perlu menyelamat diri kita terlebih dulu
tanpa memikirkan apa jua keadaan orang lain.

31 Julai 2009

Perlu berubah sebab masa tidak akan berhenti

Esok sudah pasti 1 ogos 2009, bulan yang pasti dinantikan
bulan dijanjikan keberkatan,bulan yang penuh keinsafan.
Tetapi adakah 1 hb memberikan detik permulaan sinar harapan dalam kehidupan?
Berubahlah kalau kamu merasakan itu perubahan dalam diri kita yang sebenarnya.
(p/s:bulan 8 adalah bulan puasa dan bulan kemerdekaan,
puasa yang menginsafkan dan merdekakah diri kita
walau Malaysia sudah merdeka?)

Aku mengharapkan impian menjadi kenyataan

Banyak perkara ingin dilakukan tapi masih tidak kesampaian.
Mencari idea bagai mencari intan permata.
Bermandikan peluh berusaha sepenuh daya.
Kudrat aku tidak pedulikan.
Asalkan impian menjadi kenyataan.
(p/s:aku sedang mencari idea nak mencantikkan
lanskap kat rumah aku.Kalau panggil orang buat kosnya
rm12000, tapi kalau aku buat murah la sikit, tapi
mungkin 2 tahun baru siap hehe)

29 Julai 2009

Hidup aku sering diperhatikan


Serba salah dibuatnya kadang2 aku merasakan hidup aku ini diperhatikan.Aku mcm org lain juga nk juga hidup bebas.Xkan nk berpoya2 pun xleh.Buat apa pun salah bg mereka.
Apa sahaja aku buat nampak buruk di fikiran mereka.Come on lah beb aku ni xda pun jg tepi kain korang.
Inilah masalahnya bila mereka merasakan diri mereka hebat sgt sampai aku nk sembang dgn pompuan pun xleh.Korang ikut hukuman mana sampai xleh, melainkan aku sembang di tempat yg tersembunyi.
Ada sahaja yg xkena la bila aku ckp dgn pompuan je aku asyik kena gossip.Sape2 sajelah sampai aku dgr ctr ramai puak2 yg anti aku sound kt perempuan yg lain supaya berhati2 dgn aku.Amboi kerja aku nk mengatal je ke.
Entahlah aku paling benci org yg ska mengumpat hingga xda usul periksa.Menjenguk tmpt aku pun xpernah dah buat ctr mcm2.Paling sedap aku terkena , aku kena kencing hidup2.Punyalah aku respect diaorg ctr akhirnya aku yg ditipu hidup2.Sudahlah baik org alim yg aku respect kadang2 luaran je bgs konon tapi mengata sampai xkira tempat.
Dah la aku dah xda masa nk share dgn rakan sepejabat aku lagi.Aku pun malas nk ambik tau life korang lg.Yang penting aku fokuskan pada kerja aku sahaja.Kalu aku asyik fikir benda mengarut nie boleh jadi gile dibuatnya.

28 Julai 2009

Hantu mana hantu


Hantu mana hantu, eh nanti kuar lak toyol kt screen aku nie.
Alkisah kali ini aku mau komen pasal ctr hantu.
Hakikatnya wayang skrg duk selalu ctr hantu.
Aku bukan anti hantu tapi cukuplah dgn jgn pandang belakang.
Aku akui aku bkn peminat setia hantu, samada hantu di wayang atau di tv.
Kalu ada pun aku confirm xtgk.
Aku bukan xfeel ttg hantu tapi aku hampir muak dgn hantu.
Bila sebt hantu mest yg menakutkan, jadi lebih baik xperlu membayangkannya.
Aku pun mcm dh tau2 je ctrnya heheh
Aku harap pengarah carilah ctr yg menarik ala2 csi ke heheh
apa sahaja la asalkan kurangkanlah ctr hantu.
Dah byk sgt versi hantu ni jd tukar seleralah sikit.
Tgk aje ctr mat saleh mst korang membayangkan aksi yg pasti kita harapkan.
Apapun aku masih bangga dgn Malaysia apa...cthnya upin dan ipin,
mmg ctr budak2 tapi penangannya korang pun tau, betul betul, heheh

27 Julai 2009

Laptop aku yang menyilaukan mata

Tajuk ini bosankan , tp bacalah sbb aku nk kongsi dgn korang semua.
Laptop aku ni silau la, kdg2 aku dok mencari bahagian mana kt depan screen aku yg x silau supaya senang aku nk taip.
Laptop nie aku dh beli thn 2007 lg, jenis cap ayam je, mmg silau kuat dan hampir pasti aku rabun dekat.Menyampah pun ada namun aku ada yg ini sahaja, melainkan aku ada laptop yg lain.
Jadi kesimpulannya kalu korang ada duit lebih sedekahkanlah kt aku supaya aku blh beli laptop baru.
Aku dapat beli yg harga yg rm1400 pun jadilah daripada aku duk merana melihat kesilauan yang sgt menyilaukan.

25 Julai 2009

Cerminlah diri terlebih dahulu

Hari ini sgt panas , bikin aku panas sgt2, aku xtau nk luah mcmna untuk hari ini.
Kamu ni kira bersubahat suhabat hukumnya dosa, berdesing dua or tiga org sound aku scra direct.
Aku fhm hukum tapi cerminlah diri jgn lah ego sgt depan aku.Mentang2la xda sekor pun sokong aku korang xpayah nk ajarkan aku tentang kehidupan . Sbb korang pun xcermin diri mcm bagus.Nampak gayanya dendam aku bertambah.

Ceritanya bermula begini.Semasa tengah makan sewaktu berkhusus, aku punya member bagitau suruh aku sound dua org budak baru yg satu pejabat dgn aku, sering duduk berdua2an di dalam bilik yg terbuka sebenarnya.Aku di anggap tidak normal kerana aku seolh2 mengalakkan mereka bercouple.Jadi ada org lain cemburu jdi dia pun bgtau kt mmber aku suruh sound budak yg bercouple ini.

Jadi 2 tiga ekor mamat nie duk la mencari kesalahan aku.Selama ini aku jaga hati supaya jiwa tidak memberontak tetapi hakikatnya mereka secara berjemaah sound aku secara telus tanpa budi bicara sekalipun.

Depa kata aku xsound budak bercouple itu tetapi hakikatnya aku dh bgtau awal2 lg jd diaorg pandailah2 nk bawak diri.Ini aku dituduh bersuhabat kerana mengalakkan maksiat antara mereka.Hakikatnya mereka bukan bercouple tp kebetulan mereka buat kerja bersama2.Apa hukumnya membuat fitnah.Hebat sungguh penangannya.

Panasnya hati namun tuhan masih beri aku kekuatan.Tapi antara 2 3 org yg sound aku td pun ciloklah dr berkhusus selepas sahaja makan.Itu dikira xberdosa pulak. Panasnya hati kalau pandai sound org check dululah diri sendiri dulu.

Sesungguhnya hari ini amat memeritkan bagi aku.Org yg xpopular mcm aku nampak sangat dipermainkan.Org yg xhebat mcm aku nampak sangat diketepikan.Tunggulah hari dan pastikan aku x mencarut korang di depan khalayak ramai.

p/s: ini serius...

24 Julai 2009

Urut tapak kaki yang menyakitkan

Lain mcm je arini, smlm p urut tapak kaki skrg nie dah rs memulas la pulak.
Dia urut bahagian tengah tapak kaki n terasa sakit sangat n dia bagitau ada kaitan dengan masalah perut.
Jadi besar kemungkinan perut aku memulas hari ini.
Btl ke urutan adalah satu langkah terbaik dlm memulihkan kesihatan.
Tapi aku xrs perubahan badan aku setakat ini.
Urut dalam masa sejam tapi sampai aku xrs perubahan.
Atau mmg aku dalam situasi yg dh teruk atau mmg dia xpandai urut.
Banyak kemungkinan aku tafsirkan sendiri.
Jadi kalau korang ada pengalaman mengurut atau kena urut blhlah berkongsi dgn aku.

23 Julai 2009

Bila BM campur BI apa yang akan jadi murid2?


Sbnrnya aku mls nk post tajuk ni tapi teruskan jela, tapi maafla bg mereka yg terasa.
Aku cukup xsk org campur bm dgn bi, bunyi cm mengada-gadalah.
Cakap bm pun sudahlah org fahamnye
Cakap bi pun boleh lah kalau dia fhm bi.

Ini bila dicampurkan sakit ati jugak mendengarnya.
Sikit2 tu leh gak terima, tapi bila dia ckp memanjang
rs mcm dia baru nk belajar bahasa.
Cukuplah bahasa bm disingkatkan (hehe mcm aku)
ini percakapan xpayahlah dicampur adukan.

Tapi kalau korang nak cakap cakap jela
cuma sekadar komen
Tampar pipi tanyalah hati.

Letih bagai duit mengalir tanpa sekatan



Letih sungguh hari ini.
Macam2 dah aku buat hari ini.
Sungguh xmalu aku hari ini.
Hari ini xsama dgn semalam dan mungkin xsama dgn esok.
Namun apa yg penting ialah perubahan.

Mulai hari ini aku belajar untuk kedekut.
Tapi org panggil aku pak bakhil pulak.
Oklah aku nk belajar berjimat
Demi masa depan aku juga.

Duit mcm air mengalir deras sekiranya tiada sekatan.
Jadi aku ingin berjimat.
Dalam sehari aku makan sekeping roti aje.
Ini dah melampau.
Tgk la keadaan yang penting aku kena berjimat.
Sebab xda sape nk bg aku duit.

22 Julai 2009

Taklimat yang meletihkan tetapi bisnes yang menyeronokkan


Aku xberdaya kali ini, umpama semut menentang gajah, bygkan aku terpaksa memberi taklimat pada org dah sgt veteran dgn aku.
Aku bagai lidah kelu berkata2 ketawa yg disengajakan bak idea hilang penawarnya.Aku hanya mampu mengiyakan saja apabila dia berkata2.Hakikatnya aku adalah mentor dia, tapi skrg dah terbalik aku adalah mentee dia.
Perbincangan kemudian beralih angin pula kepada dunia perniagaan.Aku telah dipujuk dirayu dgn produk yg belum aku jumpa iaitu bedak sejuk.Mmg agak kelakar bunyinya tapi menurutnya angka 3 hampir pasti menjadi 4 angka.
Bisnesnya beli produk harga rm38, kemudian syarikat akan bayar rm2 setiap bulan sehinga ke 24 bulan.Cuba kira untung ke tidak, dan menariknya setiap ahli di bawah kita juga akan dibayar rm2 setiap bulan oleh syarikat.Untung bukan!
Kalau korang berminat hubungi aku dalam masa yg terdekat kerana bisnes ni tgh hot masa kini.
Korang blh email aku mymode008@gmail.com

21 Julai 2009

Amri Yahyah menjadi pemain Manchester United?


Aku xtau tajuk apa yg sesuai untuk kali ini, tapi aku sangat teruja apabila pemain Malaysia beraksi untuk MU di Old Trafford.
Bukan mimpi di siang hari dan amat diharapkan suatu masa nanti pasti menjadi kenyataan, tapi persoalannya bilakah agaknya akan berlaku.
Aku teruja menonton tv td di mana penyokong MU dari England menyarankan Alex Fergeson mengambil Amri Yahyah menjadi pemain mereka.
Gempak la Malaysia abang kakak adik pakcik makcik dan seluruh rakyat Malaysia menyaksikan pemain asal dari Malaysia beraksi mcm pemain Korea beraksi untuk MU.

20 Julai 2009

Seksi, seksa dan menyakitkan

Maaf ye kaum hawa kamu mesti xsuka post aku ini.Bukan aku gedik atau sengaja mereka namun dah jd kenyataan pun masa kini.Tapi aku akui mmg dg lapok sgt pun pandangan aku ini cuma aku suka sgt nk berkongsi dgn korang.
dh menjadi azali wanita diciptakn dgn paras rupa yang menarik.Namun syg kenapa suka dedahkan sana sini.Aku fhm akak oi baru balik dr gym tp bayangkan ketat sna sini sampai xingat aku nk kuar duit berapa kt atm.Bukan aku sorang yg memandang tpi lelaki yang lain turut mengerling.
Marah nampak, jgn la akak aku bukan nk tgk sgt tp apakan daya iman senipis kulit ini xmmpu menahannya.
Kenapa akak x salin je pakaian kt gym, kakak tutupla apa yg patut, kakak fhm kan kakak kt khalayak ramai jd abang2 polis pun turut mengerling panjang.Aku akui akak mmg cantik menawan, and akak xsuka org tgk kan, tgk apa salahnya kan tapi akak nampak cm marah je, tentu akak fhm pakaian apa yg akak pakai masa tu.
Maafla kaum hawa suar ketat and baju ketat ada lak lurah2, amboi22 mengatai en azman ni, tapi maaf berbanyak2 kaum wanita inilah senario yg berlaku zaman ini.Perempuan seksi, lelaki dpt seksa dan akhirnya menyakitkan badan menanggungnya.
Kebanyakan dh ramai suka seksi tp bg mereka jwpn mudah seksi hanyalah pandangan mata dan mereka juga berkata yg pakai tudung labuh pun kalau angap seksi mmg seksi lah jugak.
Aduhai berdengup jantung dibuatnya, akhirnya kaum wanita menutup aurat juga disalahkan.
Tiada noktah kisah ini cuma kamu kira sahaja wanita seksi di sekeliling kamu.