21 September 2009

Raya aku yang mungkin tak sama dengan orang lain

Aku ni mmg tak ramai kawan jadi kurang meriah la raya aku berbanding dgn orang lain.Tengok la sekarang dah raya kedua tapi aku masih berkesempatan menaip post yang terbaru.
Cuma waktu pagi raya paling indah dapat bersalaman dgn kedua2 ibu bapa, tahun nie best sikit sbb kaler baju raya hampir sama iaitu warna ungu.
Raya di kampung mmg seronok sbb ramai orang suka menziarahi, aku pun duk goyang kaki tunggu tetamu datang.
Kemudian aku dapat bersalaman dengan saudara mara yang aku anggap org terpenting dalam hidup aku.Seronok rasanya rs terbalas dgn pengorbanan yang mereka berikan.
Kemudian dah selesai semuanya mood aku kembali biasa, rumah aku sendiri xda sape yang nak kunjungi, kuih banyak dibeli menjadi menu aku saban hari.
Aku akur aku mmg xpandai layan tetamu dan aku nie mmg nampak serius.Kalaulah ada sape2 yg dtg aku di anggap lelaki yg bertuah sangat.Aku juga berjiwa sensitif mudah sgt terasa aku mmg xpandai melawak dan mengambil hati perasaan orang lain.Ketiika aku menaip nie pulak hujan turun amat lebat mmg confirm agaknya xda sape sudi yg datang.
Itu sbb aku rela menyambut sepenuhnya hari raya di kampung halaman aku sendiri.Hilang boring dan xda rs tertekan berbanding beraya di rumah sendiri.Bayangkan sedara mara yg rapat juga agak keberatan untuk dtg ke rumah aku sbb aku mmg xnak pelawa dan mmg aku xpandai layan tetamu, jadi berpada2lah dgn aku apa yg aku alami.

7 comments:

Wanita Itu berkata...

lagi tak sama dgn raya kiter tau ihiks..

raya kamoo ada gak orang datang tau ihiks.. ^_^

sI tEDI berkata...

wah!! memang serius hari raya kamu!!

azman shah berkata...

wanita, kenapa ye ada ke yg xsudi dtg??
si tedi, biase ajer

Ivy Metaga berkata...

hurmm..takpe nanti kalo dah kawen, pasti ada isteri yg boleh melayan tetamu2 yang datang berkunjung, cari isteri yang peramah hehe

farah berkata...

semoga anda enjoy hari raya tahun ini.

:)

Jake's Daughter berkata...

Kire ok la tuh dapat beraya dgn parents...Me?? Nan ado..huhuhu..
Anyway..Selamat Hari Raya...

suezensuzanna berkata...

alah.....jgn sedey2 k....nnt mesti rmi yg dtg...rumah kat ne????nk dtg nih....sediakan juadah yg special yeah:D