26 Ogos 2011

Doa Taubat (Astaghfirullah)

Syadunya lagu ini benar2 menyentuh perasaan, membuatkan hati penuh lara, sesungguhnya hidup ini hanya sementara, dan marilah kita merebut peluang yang ada...

25 Ogos 2011

Mood raya


Baju melayu xbeli lg segalanya tak beli lagi dan mungkin aku buat keputusan nk pakai baju raya tahun lepas.Cantik lagi sebab aku hanya pakai sekali sahaja tahun lepas dan kelihatan masih baru.Cuma tahun ini aku nk try warna yang lain mungkin menarik dan mungkin juga kurang menarik.Aku xda kawan nk syer apa warna yg menarik yg nak aku pakai tahun ini.lagipun aku xterasa sgt kegairahannya, maklumlah seperti diri ini dikawal oleh seseorang atau sekumpulan yang lain.Rasanya mcm rentaknya sahaja sama sahaja mcm tahun lepas.Datang, duduk makan dan beredar untuk pulang dan mungkin ada sedikit kenikmatan jika balik kampung aku secara original.Banyak kali sudah makan hati pendam perasaan namun inilah juga harus ku lalui.Bersendirian dalam membuat keputusan.Cubalah senyum walaupun pahit cuma gembira walaupun hati kecil sentiasa berkata2.Hakikatnya diri ini tidak sebaik mana yg diharapkan cuma berdoa sebanyak mungkin agar diri ini mendapat cahaya daripadaNya...

04 Ogos 2011

Pahitnya hidup

 Bila berseorangan melihat jam kadang2 terlalu lambat sgt terasa macam setahun lamanya.Bila di fikirkan terlalu lama blh gile dibuatnya.Bukan senang hidup berseorangan, mcm2 ingin dibuat tp bila berseorangan dlm keadaan yang xsepatutnya rs runsing dibuatnya.Segala keistimewaan ditarik balik.Rs kejam pun ada rs xadil pun ada akhirnya hidup menderita.Kadang2 xda sape pun peduli xda sape pun ambil kisah.
Baik aku layan diri aku tgk wayang tgk barang2 tgk apa yg patut hiburkan hati dengan makanan hiburkan hati dengan senyuman tp kehidupan ini mmg xblh dipaksa akhirnya kasih ku korbankan.Xda jual di tepi jalan xda jual di mana2 tempat pun dan akhirnya merana badan jua menanggungnya.

03 Ogos 2011

Bangga dapat kad raya

 Bukan senang nk dapat kad raya sebb sekarang pakai sms je, xsampai 1 saat dah terima ucapan.Tp bila dapat kad satu kebanggan sebb harganya lebih mahal daripada sms dan penghargaannya cukup tinggi.sebabnya ialah:
1. nk buat karangan bukan senang dan kena rajin mengarang

2.kena beli setem, kad raya lg, bkn senang nk kuar duit poket memandang ekonomi kurang stabil skrg

Jadi marilah kita sama2 mengirim kad raya kepada mereka yang tersayang.Pos Malaysia memberikan kadar rata dengan bayaran 50 sen sahaja dengan beratnya tidak melebihi 50 gram.Mana tau rezeki kita kad raya kita mendapat balasan....