Pages

08 Disember 2009

Alahai aku kena bawak kereta besar ke?

Smlm aku beli pasu kat nursery.Murah pun tak jgak.Harganya rm5.50 langsung tak blh kurang, dia kata tak mcm kedai lain letak letak rm6.00 dapat kurang rm5.50.
Dah la tak dpt kurang kemudian mcm nak tak nak je layan.Aku mintak dia tlg carikan pasu yang seakan2 sama warna pun dia xnk tlg.Sombong la tu padahal aku dgn dia je kt situ.Apek tua la katakan.
Tiba kereta mercedes parking belakang aku.Tu dia cina apek tadi siap tlg bukakan pintu kereta lagi.Aku yang dtg dgn kancil buruk aku nie dia buat derk je.Dia pun melayan dgn baik cina yang bawak mercedes tadi.Aku dia biarkan begitu sahaja.
Geram pun ada cina apek tadi tlg carikan dia pasu tlg masukkan tanah lagi ke dalam pasu.Tlg carikan yang elok punya pasu.Aku nie langsung tidak dilayan.Nampak sgt berat sebelah.Mentang2 la pakai kancil ko layan aku mcm nk tak nak jer.Siap sound lagi nk pilih pasu biar elok2 nanti takut pecah.Nak je aku melenting kat situ.
Sebenarnya ada nursery yang lain aku pg sebelum nie.Layanan cukup baik.Aku datang je terus dia panggil aku tuan.Dia siap follow aku lg nk pg mana2.Dia siap masukkan pasu lagi dlm kereta kancil aku.Dia siap bagi murah lagi.Dia siap bagi cadangan lagi nak dpt hasil tanaman yg baik.
Cukuplah lepas nie aku xnk pegi nursery tu lagi.Dia pun apek tua jugak tapi layanan first class.

11 comments:

Tanpa Nama berkata...

skang kau tawu sape permata, sapa kaca kan..??

'AQILAH berkata...
Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.
'AQILAH berkata...

hahah tersalah komen la tadi..:)

yela, bukan cina jek...melayu pun ade...tak patut betul, customer first patutnya...tak kira kaya ke tak. cit kat apek tu...

beautiful_rose berkata...

sush betol kalo de org y mash mengamalkan perbezaan darjat nieh.

pengajaran y aku dpt dr tmpt keje lme aku dulu...bos aku pnh berkate..."biar rugi sikit,tp jgn hilang pelanggan".dan kate2 dr bos tempt keje aku y sebelum nieh.."kalo kte jd kuli kte ditindas skang,esok kalo kte jd bos,pastikan kite di kagumi org dan jgn sesekali tindas org pulak"

smpi skang aku msh ingat lg kate2 dr 2org bos aku tuh..

azman berkata...

nini yela aku kaca main campak tepi longkang je huhuhuhu

azman berkata...

aqilah, beginilah agaknya bila kita tak berduit

azman berkata...

rose masih ada yg mengamalkan sikap cm2 ...

myQza berkata...

sabau je lah..

pandai pulekkk memilih apek tu!!

DramaQueen berkata...

biasa la tu.. judge org dgn kete apa dipakai.. menci aku klu pekedai cenggini.. susah2 je dulu aku bawak triton datang.. baru dia tau.. ekeke.. ko try la bawak triton lak lepas ni..tak pon bwk lori.. lagi beso...

itulah kehidupan.. semua mahu yang kaya saja.. lalu, lupa daratan.

Ivy Metaga berkata...

takpe...kat dunia je macam tu huhu

Fær.han/Unown F/Gyan berkata...

Aduyai...budaya double standard...geram!