06 Disember 2009

Tulisan Siam

Korang perasan tak ada setengah produk yang dijual di Malaysia tertera dengan tulisan siam pada kotak atau bungkusan tersebut.Aku tak pandai tulisan siam tapi macam nk mengambarkan produk itu dipackkan di siam.
Antara biase yang aku tengok ialah pada kotak ubat gigi kemudian yang terbaru iaitu kotak chewing gum.Aku kadang2 main belasah jer tapi aku fikir balik dan soal halal dan haram aku keliru samada aku perlu pilih produk tersebut atau tidak.
Cuma aku harap syarikat tersebut jelaskan etika penjemaan ini dari segi kelulusannya.Korang bayangkan kalau makanan ada tulisan siam pasti korang pun curiga juga, betul tak.
Jadi hati2lah ye, kalau korang ada maklumat lanjut korang blh share di sini.

7 comments:

beautiful_rose berkata...

tau x per...kdg2 terdetik gak kt hati mende nieh ori ker? tol ke le gune? tp KEBANYAKKAN byk produk y di pek dr sane........

sI tEDI berkata...

yup! selalu perasan.

selalunya harganya lebih murah!!

Ivy Metaga berkata...

hurmmm..kena pastikan tu, skrg bnyk brg2 yg di pack dari luar kan..

'AQILAH berkata...

aahla...banyak...kadng2 tak perasan..bedal jek...

a.z.r.i.n. berkata...

banyak kot produk yang ada tulisan siam. tapi haram, tak paham sikit pon. *pasrah..

azman shah berkata...

rose;confuse jgk aku

tedi;mmg la tp agak was jgk

azman shah berkata...

ivy;kne hati2

aqilah;smalah kita

azrin;apakan daya kalu benda tu pulak mmg murah