05 Disember 2009

Kalau, kalau sampai bila pun tiada perubahan

Kita nie suka sgt sebut perkataan kalau, kita nie bukan tau pun masa depan dan keadaan kita yang seterusnya, sebab manusia nie hanya mampu merancang.
Ini kes geram la nie, bila sesuatu tak menjadi duk mengeluh sebut kalau, kalau, kalau.Nasib baik tak jadi M Daud Kalau.
Cthnya beli hp, kalau tau hp tu cepat rosak mmg tak beli pun hp tu.Masalahnya kita mmg xtau pun hp tu mmg jenis cepat rosak, jadi bila dah rosak sabar jela nk buat mcmana.
Cth lagi bawak kereta tiba2 acident kemudian duk mengeluh kalau tau acident baik naik bas je td. Lagi satu asyik salahkan kita sebb kita yang membuat sebarang keputusan.Kadang2 sakit hati jugak kesalahan kita semua dia nampak tapi kesalahan dia tak ada sape berani pun yang tegur.Mmg melampau. Inilah masalahnya diri kita yang tak mau bersyukur dengan kurniaan tuhan.
Aku pun banyak bersabar sekarang, kerana kita harus beringat tuhan sentiasa menguji keimanan kita.

6 comments:

Fær.han/Unown F/Gyan berkata...

Ahahaha~ ok2, erm pasni tak guna kalau la, guna 'jika' =p

Jika tahulah macam ni jadinya...haih...>_<

'AQILAH berkata...

same! anti "kalau"

beautiful_rose berkata...

base lah manusie..x pnh nk tgk kesalahan sndr dlu.mst nak slahkan org len.itulh kelemahan manusie...sush nak terime sesuatu bencane.

azman shah berkata...

farhan, hampr sama hehe

aqilah adakalanya berguna tapi jgn guna kerap sgt dan mengeluh

rose mmg itu yg dhrpkan

dayah aziz berkata...

tapi kite suke gune kalo...
huhhhuhuhu
jika ek..
ok..
"JIKA" =P

Nini teDDylicious berkata...

mksdnye..

aku kene beli kete baru laa kan..??

sbb aku suke ckp..

"kalau beli kete 2nd, takot asek rosak jek.."

kan..?