01 September 2009

Penyakit macam macam

Kamu tlg listkan penyakit ada skrg
Banyak sangat mcm juga produk
banyak sangat di pasaran
Semua dijual semata untuk kesihatan
atau kesannya tidaklah seberapa

Penyakit macam macam ada
kadang2 bila sakit kepala pun
hati duk berfikir kalau ada
penyakit yang lain.
Betul ke situasi sekarang
penyakit senang dapat
antibodi kita mmg sentiasa lemah

Aku yang berkata2 juga ada sakit
cuma belum tahap terlantar di hospital lg
Aku bersyukur teramat sangat sebb
nak dibandingkan dgn dosa yang aku buat
mmg xlayak dgn rahmat yang aku dapat
Tapi manusia mcm aku xserik2
Tapi aku mmg terus mencari sinarnya lg.

Tentang produk tadi banyak sgt di pasaran
Bermula dgn ubat doktor, antarabangsa dan
tradisional
Berlambak2 sehingga aku gagal membuat
pilihan yang tepat
Sebut sahaja madu hampir setiap syarikat
mengeluarkan sampel madu
kurma, kismis habatus sawda,kelapa dara,
manggis,kacip fatimah, tongkat ali dan bermacam2 lg.

Namun sejauh mana keberkesannya untuk tubuh badan kita.
Masing2 mempertahankan hujah mengatakan produk
mereka ada yang paling bagus di pasaran.
Produk mereka mampu menyembuhkan penyakit.
Aku yakin ada kebenarannya cuma harus akur
bahawa ubatan 2 atau makanan kesihatan ini
akan terus berkembang di pasaran.

4 comments:

Ivy Metaga berkata...

sebab tu kena jaga kesihatan waktu muda utk elakkan sakit masa umur dah meningkat nanti...

semua produk yang dipasaran mmg bagus cuma tiap2 badan manusia tak sama, mungkin produk ini sesuai utk si A, tapi mungkin tak sesuai untuk si B, jadi kena cari produk yg sesuai utk badan sendiri..=)

macam produk kecantikan, tak semua perempuan menggunakan brand yg sama, kena ikut jenis kulit muka juga...=)

aZuRa AhMaD berkata...

macam2 penyakit & macam2 ubat...

sI tEDI berkata...

mencegah lebih baik dari mengubati :)

kadang2 org yg jual ubat ni pun suka ambil kesempatan

azman shah berkata...

ivy; aku setuju pndpt kamu tp ubat apa sesuai dgn aku heheh

azura;sinis tu....

si tedi; nasihat yg baik