13 Oktober 2009

Aku harungi jugak walau amat sukar mengharunginya


Aku main redah je
aku xpeduli apa hang nk kata.
Aku main belasah je.
Sbb sampai bila nk jaga hati orang.
Aku pemalas?
Ikut suka ko la nk ckp apa.
Aku xpandai berdikari?
Ikut suka ko lah nk andai apa sahaja.
Aku xtegur hang?
Ikut aku la aku punya suka.

aku nk bgtau
aku ada kelemahan
mcm ko jgk ada kelemahan
ko kena terimalah seadanya
ini duk bercerita ttg kelemahan aku

Sekarang aku main redah je...
dh letih nk main dgn perasaan...
dh letih nk jaga hati n perasaan...
tp mulut ko xpnh perasan
menyakitkan hati org lain
yang ada perasaan

aku respect ko
tp biarlah ada hikmahnya
klu asyik pandang negatif
smkn hari semakin teruklah keadaannya.

ps:ko buat derk aku pun buat derk jgk

5 comments:

suezensuzanna berkata...

huuhu....

Ivy Metaga berkata...

hurmm..sayangi diri sendiri..pasti senang hati..biarkan apa org nak kata, yg penting kita dah buat yg terbaik kan..=)

Idalara berkata...

kadang2 kita kena pedulikan apa org kata untuk kita teruskan kehidupan ini..kerana bila kita susah tkde org pun nak bantu..

p/s terimakasih komen yg panjang lebar di entri idalara...idalara sgt hargainya dan sgt terharu dgn akeperihatinan Azman. mudah2an rohnya ditempatkan dikalangan insan2 yang beriman.

azman shah berkata...

sue hihihi
ivy; btl btl heheh
idalara;sy suka bc blog kamu...

jai@jezz berkata...

weih... tp apa kene mengena ngan pic ni..?? adoii...~ aku pening ni weih..