06 November 2009

Kari puff sedapnya?


Aku singgah di stesen minyak.Aku terlihat gadis melayu ini membeli kari puff 3biji.Alamak terliur jugak aku melihatnya.
Dalam hati lepas isi minyak aku nk beli satu la.Harga sebiji rm1.20, saiznya sebesar tapak tangan dewasa.Nampak mmg sedap dan menyelerakan.
Aku dah selesai isi aku terus pegi dekat kari puff tadi.Dah nk capai plastik kemudian aku terlihat tulisan cina di sebelah tulisan melayu kari puff.
Langsung aku xjadi beli.Bukan aku anti cina cuma buatannya sahaja yang aku syak sesuatu.Tapi kalau dah berkenan bantai jelah.Lagipun kat luar sana ramai yg suka masakan cina cuma selera aku belum sampai tahap mcm tu.

9 comments:

suezensuzanna berkata...

huhuhuuh....mcm tuh plak

jai@jezz berkata...

yerkkkkkkkk......... geli doh makan buatan cha ya nun alif ni... yerkkk... wisau aku takut x halal... =p

beautiful_rose berkata...

kalo rase ragu2,better jgn mkn takot kang ade bahan len pulak dlm tuh....x pe byk lg kedai y menjual makanan y lbh terjamin dn sedap =)

GiGGLe GaL berkata...

bagus tu. bila hati ragu-ragu, jangan ambik. apatahlagi, kita tak tahu siapa yg buat.

sbb tu aku susah nak makan kuih beli kat luar. nak pulak karipap..ko da baca entri aku kan.. ekeke. cara makan karipap style aku..ekekeke..

azman shah berkata...

sue:ko nk makan pe salahnye huuhuhu

azman shah berkata...

jai:lu fikirlah sendiri heheh

azman shah berkata...

rose:ye btl tu

azman shah berkata...

giggle:hehe

Idalara berkata...

jika rasa was2 baik jgn dimakan nnti jatuh haram pulak.,
masih bnyk diluar sana yg dibuat oleh org melayu dan Islam..