26 November 2009

Alahai 20 sen

Dengar dan faham ye.
Aku pegi pasaraya semalam kemudian nk guna troli tapi nak amik troli kena amik token dulu.
Token tu dlm bentuk syiling 20 sen dan harga token tu rm1.Tak macam Tesco dan Giant di mana ada kuli yang pegi cari troli tersebut.
Selepas membeli belah aku nk letak balik troli tersebut.Tiba2 ada amoi nk troli aku dan bayar 20 sen kt aku.Aku kata bayar rm1.00 kt aku sebb mmg harga token rm1.00.Dia pening dan confius langsung tak jadi amik troli.Aku tak faham atau dia tak faham.
1.Kenapa kamu tak faham bayar jerla rm1.00 kt aku kemudian bila kamu nk balik seringgit tukar jerla token tu balik.
2.Dia ingat aku tipu tapi kalau tak percaya pegilah tanya dekat kaunter.Mmg tak rugi la sebb duit kita dapat balik.Lempang karang baru tau.
3.Tujuan depa wat cm 2 supaya kita letakkan kembali troli itu di tempat yg asal itu sebb depa guna stail token.Ala malas la nk jelaskan lagi aku anggap korang pun ada pengalaman.
Cuma mungkin dia baru pertama kali pegi ke pasaraya macam tu.Kesimpulannya duit 20 sen pun nk berkira belum lagi kita nk bersedekah kepada mereka yang memerlukan.
Muhasabah diri!

8 comments:

Ivy Metaga berkata...

oh ada juga pasaraya macam tu yer, bagus juga lah jadi tak lah org tinggalkan troli kat merata2 tempat..kat sarawak blom ada lagi macam tu, hurmmm..interesting..=)

beautiful_rose berkata...

mybe org tuh x phm kot...sbb tuh die mcm kompius jerk.token 20sen tp kne bayar rm1.mybe sbb tuh die x jd ambk troli tuh kot.....

azman shah berkata...

ivy:ada pro dan kontra

azman shah berkata...

rose:org baru kot hehe

suraya berkata...

bgusnye supermarket 2...
cm ne amoi 2 bole terpikir nk bg 20 sen huh

azman shah berkata...

suraya:lain org lain ragamnya

Nini teDDylicious berkata...

mcm akak aku smlm..

die bwk bakul tesco kluar..

menyalak laa sensor tuh..

adess..

bakul pon nak jadik brg kawalan ke..??

Abdull Khair Kamaruddin berkata...

Erk... apahal la bunguks sgt pasaraya tu.