27 Ogos 2009

Musim hujan di bulan puasa

Syukur teramat sangat rezeki hujan di bulan puasa kerana kuranglah dahaganya.
Sebelum ini cuaca sgt panas dan berjerebu pasti amat merimaskan.
Namun aku agak simpati melihat makcik2 yg menjual air kerana
masih belum laku sampai ke waktu berbuka.
Rezeki makcik sbb rezeki tuhan yang beri.
Banyak ruang 2 di pasar ramadhan sudah kelihatan kosong
walaupun baru awal bulan ramadhan.
Apapun banyakkan beribadat di bulan yang mulia ini.

p/s:jgn lupa pakai topeng yer...

6 comments:

<< s| tED| >> berkata...

betul sehari dua ini di tempat aku juga hujan. sekarang juga masih hujan. Rahmat. Tak terasa dahaga yang keterlaluan.. :)

Wanita Itu berkata...

iyers..

jgn lupo pakai topeng..

musim ujan lagi senang merebak selsema vavi tuh :p

salam kenal dan salam ramadhan..

suezensuzanna berkata...

yeah lah..huuu....musim ujan skang....dan jln pun jgn ckp lah...jemmm huhuhu

jai.jezz ^.~ berkata...

kesian kekadang tgk peniaga ni tak abis jual makanan dorang disebab hujan ya amat.. :(

** ader tag untuk kamu.. :)

Ivy Metaga berkata...

best hujan...sejuk..tido best hehe

azman shah berkata...

&, mmg rahmat


wanita, salam kenalan


sue, yeke cuti sek kan


jai, ada tag?


ivy, btl2