29 Disember 2009

Iklan besarkan payu dara

Sekarang iklan terus terang dan xda segan silunya mengiklankan apa sahaja produk asalkan ianya laris.Kalau nak diikutkan iklan tu memang lucah tapi kenapa pihak penyiaran benarkan iklan mcm tu.Memg la secara logiknya kita semua dah matang tapi bagaimana golongan kanak2?Kalau tanya gol wanita pun perkara tu adalah sensitif bagi mereka.Nak besarkan payu dara untuk apa?Aku segan nk jawab sebab jawapannya pasti mengairahkan.
Dulu iklan rokok telah diharamkan sebb rokok mmg membahayakan kesihatan.Tapi iklan lucah pulak dah mula bersepah sekarang.Bukanlah lucah terang terangan tapi gambarannya cukup jelas menyentuh sensiviti gol masyarakat tertentu.Apapun kita tak ada hak kita pun xbanyak duit kita pun gol kecil kita pun mmg tak ada kuasa.Kita hanya mampu merintih dan kadang2 kita lebih mudah dipijak2.Ingatlah...

6 comments:

helena's berkata...

tu strategi pemasaran..

pink_butterfly berkata...

iklan pad pn makin bleluasa skg...wlupn stakat pad, tp ai malu jgkk klu tgh tgk tv ngn family atau mmber llaki...

beautiful_rose berkata...

kau pon rse mcm tuh...aku apetah lg sbg pompuan mmg malu gila....

hari tuh iklan POTONG stremyx jadi isu...katenye ade unsur LUCAH.tapi knp iklan y mmg terang2 LUCAH tu x dipotong?

pnh gak aku terfikir...
y buat iklan nieh majoriti ORANG MELAYU.kaum lain aku x nmpk lg kalo ade mybe sebilangan kecil je.yang sangat ketara ORANG MELAYU je kan.ko prasan x?

nmpk sgt macm lah orang melayu nieh sangap kan.iklan mcm nieh ptt di kurangkan sebab kanak2 juga menonton.

pnh 1 hari tu time iklan tu di tanyagkan...tbe2 adk aku bertanya "kakak,knp iklan nieh tunjuk lengan nak bg kuatkn lengan ke?" aku terkedu x tau nak jwb pe.

y@n@ M!B berkata...

duet punyer psl apa pon boleh..hurmm..ntah le (-_-)

Nazz berkata...

Salam..

Tu baru iklan tuk pompuan.. iklan tuk lelaki pun bleh tahan jugek... Memacam bunyik dier..

azman shah berkata...

helena;strategi agak sensored semua org suka hehe
pin:mmg kurang kesedaran
rose:ingat rose ingat ctr titanic hehe jgn marah
yana:semua org nak duit dgn duit pun sanggup bunh
lelaki:xda sape nk pandang pun hehe