Pages

17 Februari 2011

Memang dah malang

Apakan daya bila diri dikenang melakukan kesalahan yang mungkin diingat sampai mati sedangkan belum pasti kesalahan jatuh pada diri aku.Alkisah dulu punya cerita sampai sekarang xda nampak tanda2 kemaafan.Terlalu sukar bergelut dgn situasi yang ada memandangkan bermasam muka sampai bila2 pun.Mungkin apa yang berlaku cetusan daripada aku sendiri namun apakan daya tiada jalan penyelesaian dan ia pasti berlarutan sampai bila2 pun.
Sedangkan orang lain ketawa berdekah2 dgn situasi yang aku alami.Bangganya mereka kerana mereka tidak tersepit dgn keadaan yang aku alami.Apakan daya aku tidak mampu berbuat apa2 lg, cuma yang tinggal aku harus teruskan perjalanan ini.Mmg terlalu pahit tetapi apakan daya aku terpaksa menghadapinya seorang diri.Tiada siapa yang sudi kongsi masalah ini sedangkan aku juga tidak berkongsi dgn orang lain.Aku terpaksa menghadapinya walaupun terlalu sukar sekalipun.Cuma agak malang kerana semakin ramai musuh aku sedangkan aku punya kawan pula agak sedikit.Mmg malang namanya.Nyata kini aku terpaksa menghadapinya seorang diri.Bukan masa yang sesuai untuk dikongsi dgn orang lain dan mungkin tiada masa untuk aku berkongsi dgn orang lain.Kesimpulannya payah mana sekalipun dihadapi kehidupan ini terpaksa dilalui jua...

0 comments: