Pages

12 Februari 2011

Budi bahasa letak di mana?

Suatu hari pegi ke pekan dgn niat membayar bil.Bila sampai giliran aku terus tunjukkan bil aku.Dia pun mengira jumlah bil aku menggunakan kalkulator.Jumlah semuanya rm188.80.Aku pun serahkanlah wang tunai rm200.Setelah selesai aku rs mcm xsedap hati.Aku pun kira jumlah bil aku sekali lg.Aku dapati jumlah semuanya rm178.80.Aku xpuas hati aku pegi kaunter yg aku buat urusan tadi.Aku jelaskan keadaan sebenar.Dia pun bagilah aku rm10.00 lg.Cuma yg aku kesalkan ialah dia tidak pun menyatakan kesilapan dia dan memohon maaf secara lisan.Seolah2 aku pulak yg kena ucapkan terima kasih kepadanya.Memang kurang ajar jantan nie.Sebenarnya aku akui dia sorang aje yang bermasalah di situ.Mungkin aku rasakan dia berada dalam keadaan selamat kerana tiada siapa yang merepot hal ini kepada pihak atasan.Aku harap adalah sesiapa yang mengalaminya membuat aduan di pihak atasan.Budi bahasa yang hilang entah ke mana...

0 comments: