Pages

21 Februari 2011

Cermin diri dulu

Hidup biar sederhana dan yg pasti jgn lupa diri.Jangan seronok mengumpat orang sedangkan diri anda lebih teruk daripada orang yang anda kutuk.Aku pernah melaluinya dan pernag mengalami pahitnya.Paling best orang tu duk kecoh2 dalam facebook menceritakan keadaan akan diriku.Hebatnya luar dalam semua dia tahu sedangkan aku xpernah berkongsi masalah dgnnya.Orangnya nyata nampak alim dan terharunya begitu banyak video klik keinsafan dalam facebooknya.Tetapi sebaliknya orang yang sama memporak perandakan keadaan dan hingga merasakan insan seperti adalah paling mulia sekali.Sedangkan aku xpernah berdendam dgnnya apatah berbicara ttg soal peribadi tetapi malangnya aku menjadi mangsa keadaan.Kini dia nyata musuh aku bukan tiada niat untuk aku memohon maaf tetapi dia sendiri mulakan durjana ini.Jadi sahihnya klu aku sendiri yang mohon bacullah jawabnya tambahan lg dia konon tidak memaafkan aku.Jadi kesimpulannya bila berkawan jgnlah rapat dan aku perkara yang kita xleh kongsikan bersama.Mungkin dia kawan baik kita pada hari ini tidak mustahil dia mampu jadi musuh yang terbaik selepas ini.Berhati2lah...

0 comments: