18 Julai 2009

Makan menjadi2 sehingga aku obersiti

Aku amat segan untuk entry post ini kali ke berapa aku pun xpasti la.
Aku sebenarnya buncit mengikut standard badan aku yang tinggi.
Aku buncit dalam keadaan yang agak ketara bila berjalan.
Aku amat segan apabila seseorang menegur aku tentang perut aku
sebb ia amat sensitif masa kini.

Aku akur selera jantan aku menjadi.
Nasi menjadi menu aku setiap hari.
Bila aku timbang berat aku lihat berat aku menjadi2.
Aku memg layak dgn gelaran obersiti.

Aku bukan xjaga makan tapi aku makan apa yg ada.
Salah depa yang menghidang makanan yg sedap2.
Sampai skrg aku sentiasa berselera makan.
Kawan2 bagilah nasihat kepadaku yg tiada upaya menahan
nafsu makan yang begitu tinggi ini.

10 comments:

Ivy Metaga berkata...

samalah kita suka makan hehhe..

hurmmm..makan tak salah tapi kalo nak jaga badan kena ikut cara makan yg sihat...=)

~d!b@~ berkata...

heee~

dba rase la kan..
kalo pengalaman dba sendiri..

pagi2 pas bgn tdo, minum air suam n sebijik epal ijau..

sejam pastu br start mkn bnda lain..

then,
kalo bole after 7PM jangan makan nasik terutamanya..

slowly nnt ok kot insyaAllah :)

kite usaha je! chaiyokkk!!

all the best bro!

Nem0 o0h Nem0 berkata...

nak naik kan berat mmg senang tp nak turunkan amat la payah.. yg penting displin diri..

helena's berkata...

la hobi saya makan..ok jer.ekeek

makan je,,selagi ade..kalo makan buat kte hepi,,jgn stress tanak makan..

i.am.belle berkata...

kalau nak kurus tp niat tak kuat susah juga.

paling senang, siang mkn nasi mcm biasa tp mlm mkn ringan mcm roti. kalau sush tido minum milo :}

azman shah berkata...

xterkawal dibuatnya ivy
apapun tq so much

azman shah berkata...

diba, idea yg sgt bernas tq

azman shah berkata...

nemo hehehe

azman shah berkata...

helena, mkn mkn jugk heheh

azman shah berkata...

belle, good idea