16 Julai 2009

Kawan aku yang sukar diramal emosinya


Aku ada seorg kawan, nk kata baik pun x nak kata kawan besa pun x
tapi perangai dia sush sgt aku nk jangka.

Dia pendiam dan mcm menyimpan sesuatu di dlm hati.
Apa2hal dia amat mirip dgn aku seolh dia berhrp sgt dgn aku.
Gaya yg paling sopan menyebut ucapan terima kasih bertalu2 pada diriku.

Tetapi bila keadaan lenggang seolh mcm xsuka aku berada di sampingnya.
Seolah2 tlg jgn tegur waktu itu.
Tlg jgn wat lawak bodo masa tu.

Heran sungguh adakah aku dianggap asing sedangkan pertolongan aku hulurkan.
Dulu hampir aku menaik tarafkan dia sebagai kawan baik aku.
Namun tidak kesampaian kerana dia menunjukkan mood yg tak tentu hala.

Senyum dan pendiamnya adalah paling sukar diramal.
Aku bersedia mendengar tetapi dia xda pun nk luahkan.
Aku bersedia sombong padanya tetapi dgn aku jua mohon pertolongan.

Akhir sekali atau buat sementara ini dan hampir agak berterusan aku mungkin
menyatakan dia hanya layak kawan biasa sahaja.
Apapun kebencian kerungsingan memikirkannya akan aku buang jauh2.

p/s:ketika aku menaip post tangan aku berdarah terkena kaca atas meja.
agak tajam dan amat pedih menanggungnya.

6 comments:

Ivy Metaga berkata...

oh kena kaca, harap ok tu yer..

hurmm..tiap2 manusia pasti ada sifat2 tersendiri...

sHEmA_sHImoT:D berkata...

jgn bermain dengan perasaan..bertanya pada dia..
jangan lupa cuci luka..

suezensuzanna berkata...

ermm.....kawan ader mcm2 kawan..Susah
nk paham perangai sorg2...so nasihat aku jangan terlalu rapat....(erm..mcm takde kene mengene)

azman shah berkata...

ivy:dh ok dh luka sikit jer, tq awk so much

azman shah berkata...

shema:mls ar hrp dia kendali hidup dia dgn org lain dgn lebih baik heheh

azman shah berkata...

sue:tq sue aku mmg xnk rpt pun hehe