18 Jun 2009

Hampir kemalangan

Suatu petang aku naiki motor hampir bertembung dgn motor, masalahnya aku bwk agak sederhana laju, tapi makcik nie dah tahu aku sedang lalu yang dia nak melintas nak melintas dengan tergesa2 nak buat apa. Nasib baik aku xlanggar makcik dan anak nya sekali gus kalau tidak mesti luka parah.

Aku brek dgn mengejut sehingga tayar belakang hilang kawalan bergesel di tengah jalan, aku dah hon banyak kali tapi makcik2 selamba jugak nak melintas, aku rasa nak maki je makcik tu tapi alangkah sabarnya aku kerana aku masih mampu mengawal motor aku.

Aku ingatkan korang berhati2lah dgn makcik dan pakcik yang membawa motor, dah la xpakai helmet umpama baru nak belajar naik motor.

aku bukan nak kurang ajar dengan orang tua tetapi jalan raya tidak mengenal tua atau muda yang perlu kita hormatkan.Dgn lain perkataan jalan raya adalah kawasan yang cukup bahaya dan peraturan harus kita patuhi sebaik mungkin.

1 comments:

suezensuzanna berkata...

aiyakkkk.....hati2 next time..ari tuh pun sket lagi langgar motor...bleh plak dia tiba2 berenti...