Pages

28 Jun 2009

Bekam lintah menyembuhkan?

Smlm pg infoternak.Ketika sibuk meronda, nampak papan tanda tertulis bekam lintah.
Bekam lintah baik untuk kesihatan memulihkan penyakit resdung gout dan sbgnya.
Aku pun cuba.2 ekor lintah isap darah di pipi berdekatan dgn hidung.Pada mulanya agak sakit seperti digigit semut kemudian agak stabil untuk seterusnya.Memakan masa hampir 1 jam lebih lintah menghisap darah.Semakin lama lintah smkin gemuk.Lintah tersebut mengeluarkan cecair seolah 2 ingin memecah darah aku.
Menurut tokey lintah kegunaan lintah adalah untuk menghisap darah kotor jadi secara langsung menghilang segala mcm penyakit yang ada pada tubuh badan kita.
Tapi aku heran brother sorang nie dahla usaha bagi lintah isap darah tapi dia sempat merokok masa itu.
Masa berjalan namun lintah xjugak gugur dari muka aku.Akhirnya tokey tersebut yang mencabut lintah tersebut mengunakan air.Tetapi apabila kita memaksa lintah itu cabut darah asyik keluar sahaja.Bayangkan keesokkan harinya pipi aku masih berdarah kesan gigitan manja lintah tadi.
Cuma aku nak berkongsi pendapat adakah ada fakta yang benar lintah digunakan untuk mengigit atau menghisap darah yang kotor.Tapi aku lihat sampai skrg aku masih ada resdung.

2 comments:

MARiE LUkMAN™ berkata...

betul ke berhasil kalau guna?

hari tu nak buat tapi xberani. takut!

azman berkata...

aku xrs kesannya...