25 Mei 2009

Cuaca panas yang mencabar mental dan fizikal

Cuaca sekarang sangat panas.Mental jadi down sebb mempengaruhi fizikal secara semulajadi.

Penyakit agak ketara sekarang tapi bukan penyakit untuk orang2 kaya.
Demam , sakit tekak , batuk , selsema dan macam aku selsema sekarang.

Kepala berdenyut-denyut sebab memikirkan kerja yang harus dilakukan.
Pagi2 nak mandi bermandikan peluh di badan.
Kipas dipasang kuat umpama menadah panas untuk badan.

Econ tidak dipasang kerana sesak di dada.
Tidur antara lena dan terjaga.
Emosi terganggu sehingga tidak ruang untuk beriadah.

Pokok2 hampir nak mati walaupun disiram air setiap hari.
Ais pantang diminum umpama menjemput sakit tekak yang menahan sesak di kerongkong.
Namun aku gagal mengelakkannya.

Nak marah pada siapa.Sesungguhnya kita hamba kerdil di sisi tuhan.
Tuhan menguji manusia supaya banyak bersabar.
Berdoalah sepanjang hari agar hidup kita dirahmati.

5 comments:

suezensuzanna berkata...

minum air byk2 skettt

GiGGLe GaL berkata...

panas kan? tapi kadang tu geram kat orang yg tak berakal..dah taw global warming..lagi pegi buat pembakaran terbuka... panasnye... subhanallah...

Ivy Metaga berkata...

sekarang cuaca mmg panas, dah lah tak menentu huhu

penjenayah.merah.jambu. berkata...

banyak2 minum air suam ok..
klu panas sgt,mandiiiiii!yeeha!

azman shah berkata...

terima komen anda.
aku skrg minum air banyak2
kurang ais