Pages

24 Julai 2011

Kerana Facebook boleh cari gaduh

Ramai org kerap guna facebook, apa sahaja dengan facebook selain ruang lain seperti twitter.Aku pun update di facebook dan blh dikatakan setiap hari menjenguk facebook.Sebb utamanya aku pakai streamyx di rumah kecuali aku kena update di cybercafe mmg xjenguk la jawabnya facebook.Namun aku sudah melaluinya dan merasainya.Dunia facebook xseindah yg disangka.Antaranya bila komen kita disindirkan.Mcm2 sinis yg berlaku.Ia amat menyakitkan daripada apa yg disangkakan.Kadang2 kawan sendiri yang buat perangai mcm 2.Seolah2 tidak suka dgn status yang kita buat.Klu xsetuju xperlu komen n bila komen menyakitkan dan bila menyakitkan membuat kita tertanya 2 kenapa ada sikit prejudis xmenentu sedangkan bertemu muka sebelum nie tiada reaksi negatif pun.Mmg ada baik buruknya facebook ini.Kadang2 terfikir seketika mahu sahaja akann facebook ditutup tapi xsampai hati pulak sebb ada yang positifnya memberi respon kepada kita.So situasi win2 situation amat sukar.Akhirnya masih menemui jalan buntu.Sedangkan aku berjiwa sensitif ini terlalu sukar untuk menghadapi kenyataan tersebut.Kadang2 aku fikir nk jer aku buka akaun facebook aku yang lain dan akaun yang ada aku xnk aupdate di situ.Mungkin itu caranya tp aku belum cuba lagi walaupun aku sudah ada akaun yang baru.Tengoklah keadaan situasi semasa seandainya tidak mampu menghadapinya wajarlah aku update sahaja di akaun yang baru.Lgpun hanya 2 0r 3 org je pun yg suka komen.Yang lain menyepi sahaja.pening2...

0 comments: