05 Mei 2009

Kedai hardware

Aku benggang btl la, aku bkn xsokong kedai melayu tapi melayu sokonglah gol kita nie yg melayu.Tadi aku pegi kedai hardware melayu aku nk beli kayu panjangnya 2 meter dan lebar 3 cm.Aku tnya bpa harga dia ckp tgkla sendiri ada tanda harga punyalah byk, mana satu aku nk sebut harga.Aku belasah je rm2.50.Padahal harga rm1.20 pun ada.

Aku heran pekerja ada 3 org tapi yg pakcik nie duk melayan pompuan bgai nk rak.Yang casher memg xtau apa, hrp je muka lawa.Yg laki sorang tu duk terkemut2 mcm baru bekerja.

Aku mintak dia tlg potong sbb panjang tp pakcik tu kata ptg sendiri sbb kalu dia ptg lain harga.Macam la kayu tu tebal sgt nak berkira, aku pun muka benggang aku pun potong la sendiri.Mintak kurang pun xleh nak sound xsampai hati , balik la aku dgn perasaan xsanggup nk p kedai tu lagi.

Aku nk tolong melayu tp melayu xnk suport kita.Lu fikirlah sendiri.Aku raja pembeli adalah raja, layanan mesra paling utama, bersyukur kerana masih ada pembeli yg faham karenah penjual macam nie.

0 comments: